Кметът Първан Дангов: Няма как юристи от общината, които не са влизали в съдебната зала, да защитават материален интерес за милиони, за това е необходима външна кантора

Общо 210 души попадат в основното и допълнително щатно разписание на работещите към общинската администрация в Дупница. Това са 31 работни места по-малко от 241-те, които кметът Първан Дангов е заварил при встъпването си в длъжност на 9 ноември миналата година.

На последната сесия на местния парламент градоначалникът бе попитан защо е необходима подобна бройка, след като вече има сключен договор за юридически услуги.
„Да, имаше процедура по Закона за обществените поръчки за юридически услуги, които да бъдат консултантски. Подчертавам, че става дума за договори, по които общината е страна. Едно е да има специализирани консултантски юридически услуги, друго е да има чисто правни оформления на документи, отговори на писма и съставяне на докладни по различни видове закони, на които аз си слагам подписа. Едното няма нищо общо с другото. На днешно време юридическите услуги струват доста скъпо и ще дам един пример. Предишното ръководство на общината е имало договори, макар и извън Закона за обществените поръчки, с юридическа кантора от София, и то не една. Явявали са се в процесуално представителство юристите на тези адвокатски дружества в съдебна зала. В настоящия състав на нашата администрация има юристи, които никога не са влизали в съдебна зала. Когато трябва да защитават интереса на общината за милиони левове, особено такива като Младежкия дом или избор на изпълнител за компостиращата и сепариращата инсталация на делото в село Джерман, където процедурите се обжалват, няма как юристите от общината да ни представляват в съдебната зала, защото, първо, нямат опит за това и, второ, когато материалният интерес е за милиони левове, не можеш да определиш адвокатски хонорар, а той и няма такава правоспособност“, обясни кметът по темата за юридическите услуги. Припомняме, че обществената поръчка, обявена през април, бе на принципа на прякото договаряне, като са били изпратени покани до 6 столични фирми – адвокатско дружество „Спасов, Ангелов, Томов, Казанлиев и Харизанов“, еднолично адвокатско дружество „Вуковска“, адвокатско дружество „Христев и Христев“, „ПроЛегис“ ООД, „ЛегалАсист“ ЕООД и „Ес Ви Джи Консулт“ ЕООД. Заложената сума пък бе в размер на 186 000 лева без ДДС
Първан Дангов поясни още, че при встъпването му в длъжност на 9 ноември щатното разписание е било общо 241 бройки, в които влизат и основното, и допълнителното, без да се броят и гражданските договори, които са били около 96. Колкото до това какво точно е допълнителното щатно разписание, градоначалникът отговори: „То е регламентирано в Закона за местното самоуправление и администрация, способ към основното щатно, което е 123 по нашето предложение. Така се сформира второ щатно допълнително разписание за т.нар. „спомагателни дейности“, които няма как да намерят място в кутийките с експертите за основното разписание. На 9 ноември поисках да видя както основното, така и щатното разписание и цифрата беше 241. Тук не влизат гражданските договори, които бяха около 96. Зад всички тези числа стоят цифри със заплати. Готов съм да предоставя на всеки информация, която е обект на проверка както от Инспекцията по труда, така и от Сметната палата. Счетоводните баланси ги има и те са проверяеми. Задължен съм до 18 юли да внеса устройствения правилник и там да бъдат изписани всички длъжности“.
Както вече писахме, Първан Дангов и неговият екип определиха общият брой на щатните бройки да бъде 123. На пряко подчинение на градоначалника ще бъдат 13 позиции – 3 служители в звеното за вътрешен одит, един финансов контрольор, един служител по сигурността, един главен архитект, един секретар на МКБППМН и 6-има служители в Инспекторат.
Неговият заместник по строителство и регионалното развитие Бойко Христов ще ръководи общо 26 служители – 15 от дирекция ,,Устройство на територията и строителство“ и още 11 от дирекция ,,Околна среда и транспорт“.
На Дафинка Георгиева, заместник на П. Дангов по финансовата част, ще бъдат подчинени 27 души от отделите ,,Местни данъци и такси“, ,,Счетоводство“, ,,Общинска собственост и търговски дейности“ и ,,Европроекти“.
Пред зам. кмета по култура и социални дейности Валентина Караганова пък ще отговарят общо дванайсет служители. Това са шестима в отдел ,,Образование, култура и спорт“ и още толкова в ,,Социална и здравна политика“.
За работата на 23-ма работещи в Общинската администрация ще отговаря и секретарят на кметството Силвия Паунова, която ще ръководи и дирекция ,,Правни дейности, информационно и административно обслужване. Канцеларии и архив”.
Към бройката от общо 123 щата влизат и избраните кметове, които са 11, и 6-има кметски наместници.
ДИМИТЪР ИКОНОМОВ

loading...


Подобни новини

Остави коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *