
Да се вдигнат цените за превоз на пътници искат от Съюза на таксиметровите превозвачи в Благоевград. В официална молба до кмета и по председателя на ОбС от сдружението настояват местният парламент да спази закона и до края на октомври да актуализира ценовата рамка на минималните и максимални цени за 1 км пробег, които не са пипани в общината от 2018 г.
„Предложението ни е за увеличение с 20 ст. на минималната цена за таксиметров превоз. В момента дневната тарифа е 75 ст., искането ни е да се вдигне на 95 ст., а нощната тарифа да стане 1,05лв.“, обясни председателят на сдружението, което обединява над 2/3 от таксиметровите фирми в общината, Росен Начев. Предложената максимална цена е 1,40 лв. през деня и 1,50 лв. на километър през нощта.
„Натрупаната през тези 5 г. инфлация е над 30% , разходите на превозвачите вече са двойни и невъзможността да ги покриват доведе до рязко падане на качеството на услугата и отлива на млади хора, които да работят в бранша. Заради ниския стандарт болшинството студенти, които бяхме привлекли, напуснаха през пролетта и заминаха на летни бригади в Щатите, сега се връщат, но не можем да ги върнем отново във фирмите. През нощта, както и в почивните дни, вече остро се усеща дефицит на таксиметрови коли в града, от което страдат жителите и гостите на Благоевград. Исканото от нас увеличение няма да компенсира напълно огромния скок на разходите, но поне ще намали риска от фалити, а те зачестяват през последната година и половина“, коментира Р. Начев. Той отбеляза, че няколко фирми са настоявали за по- драстично увеличение – с 40 ст., и са внесли второ искане в общината за одобрение на минимална дневна тарифа в размер на 1,05 лв. и нощна с 20 ст. по-висока.
По закон до края на октомври местният парламент трябва да одобри ценовата рамка на услугата за следващата година.
От Съюза на таксиметровите превозвачи в Благоевград миналата година на два пъти внасяха в ОбС искане за актуализация на ценовата рамка на услугата, но и двата пъти местният парламент отказа да направи промени заради остра реакция в пленарна зала на Спас Калаузки, собственик на една от таксиметровите фирми в града с близо 40 коли.


„С мен никой не е говорил, нито в града е имало обща среща на бранша, на която да обсъждаме въпроса за цените“, заяви вчера пред „Струма“ Сп. Калаузки и бе категоричен, че отново би се възпротивил на налагане на нова ценова рамка административно. „Защо общината трябва да ни определя по-високи минимални цени и нова ценова рамка, като не е достигнат максимумът на сега действащата?! Който иска да вдигне цената на услугата, може да го направи и сега, няма пречка, защото одобрената рамка визира минимална дневна тарифа 75 ст. и максимална – 1,10 лв., ако не бъркам. Всички фирми возят на 75 ст. и някои искат да вдигнат цената, ами да го направят, действащата рамка им позволява да вдигнат дневната тарифа до 1,10 лв. на км, но защо никой не вдига, не знам, както нямам обяснение защо трябва да ни принуждават и нас, по-малките фирми, да вдигаме цената. Има клиенти, които предпочитат по-нови коли, на които им е все едно дали ще платят 3,50 лв. или 4 лв. и те избират фирмата, която предлага по-луксозно услугата. Но има и хора, за които 50 ст. са от значение и няма да оставят бакшиш, нека и те да могат да се възползват от таксиметровите услуги в града. Не виждам защо общината трябва да ни задължава всички да вдигнем минималните цени, като фирмите, които искат да го направят, спокойно могат да увеличат цената с 10, 20 или 30 ст. и тя пак ще е в рамката, одобрена през 2018 г.“, коментира Спас Калаузки.
„Предвид края на управленския мандат настоящият състав на ОбС няма да успее да разгледа искането на Съюза на таксиметровите превозвачи , затова едно от първите решения на новия Общински съвет след изборите ще трябва да е по този казус“, коментира председателят на ОбС Радослав Тасков.
ДИМИТРИНА АСЕНОВА
Благоевградските таксита винаги са били много по-евтини от останалите градове, но хора като Калаузки са вредни не само за него си, а и за целия бранш! Наложително е институциите в Благоевград да стартират масови проверки на автомобилите, водачите, документите платените данъци и др. от страна на Калаузки и измислените му фирми Еко, които имат много по-малко от 40 автомобила като всички клиенти знаем че са стари, гнусни и разпадащи се. Нека същият да обясни как издържа без да увеличава цените от 2018 г., значи прави нещо нередно или крие данъци?! Такива хора нямат право да определят нищо дори собствените му шофьори не го уважават и самите те също искат увеличение на цените и по-добри доходи! Затова общината трябва да вдигне цените административно, а който не може да обслужва хората качествено да фалира… защото има доста съвестни таксиджиии, които работят с нови и чисти автомобили и услугата при тях е на ниво.
Калаузки е абсолютно прав! А като гледам какви хубави автобуси возят пътниците по градските линии, с по-високи цени таксиджиите само ще пренасочат още гтраждани към обществения транспорт.Тогава ще писнат от висок патент!