В 4-о ОУ обмислят дистанционно обучение, половината от учителите болни, а 4 от 8-те паралелки под карантина

Пред сериозно предизвикателство и трудна дилема – дали да преминат на дистанционно обучение, е изправен колективът на благоевградското 4-о ОУ „Димчо Дебелянов”. До критичната ситуация се стигна, след като половината учители, или 14 от общо 30, не са на работа, а 4 от 8-те паралелки в начален етап са под карантина.

„Положението наистина е сериозно и притеснително. Половината колеги са в болнични. Хубавото, ако изобщо може да се определи като такова, е, че не всички, а 6-има са с коронавирус, но двама са с пневмонии и са на болнично лечение”, коментираха учители, силно притеснение и за здравето на колегите си, както и за своето.

Във връзка с това във вторник следобед е свикан педагогически съвет, на който да се обсъди положението и евентуално ако не всички, то учениците от 5-7 клас да преминат към обучение в електронна среда. Взето е решение да се анкетират родителите, за да се вземе предвид и тяхното мнение по въпроса. Така вчера по обяд деца от прогимназиален етап взеха да звънят на майките си, за да ги питат дали са съгласни да се учи онлайн две седмици.

„Смятам, че е най-добре децата да учат присъствено, но с оглед на създалата се ситуация и най-вече защото и ние, родителите, трябва да сме съпричастни към опазването живота и здравето на учителите, дадох съгласието си детето ми да се обучава дистанционно”, сподели майка на петокласник, чийто класен ръководител от вчера също не е на работа.

Притеснен е и директорът Илиян Чапкънов, който трябва да вземе тежкото решение.

„Да, всички сме наясно, че е приоритет на държавата децата да учат присъствено. Убедени сме и че дистанционното обучение е вид компромис и неефикасно за начален етап, особено за първокласниците. От друга страна обаче, директорът носи отговорност и за здравето на учителите. Той, образно казано, в момента е на пангара”, коментираха учители.

По-добре е две седмици да преминат към онлайн уроци и нещата малко да се успокоят, отколкото в един момент всички да се разболеят и да няма кой да преподава на децата, е мнението на класната на 5 „а” Таня Филипова, която е учител по математика и води новия предмет състезателна информатика, с който 4-о ОУ придоби статут на иновативно училище. В подготовка за преминаване към евентуално дистанционно обучение, вчера в едно от междучасията Филипова извика в кабинета по ИТ колегата си по физическо възпитание Бойко Филипов и му даде лаптоп, с който, ако се наложи, да преподава от вторник /3.11./ онлайн на учениците.

Излизането на толкова учители в болнични изправя образователната институция и пред изпитанието да се справи с възникналия кадрови дефицит. Освен с вътрешни размествания и това някои учители да работят и сутрин, и в занималнята следобед, от ръководството на 4-о ОУ са реагирали изключително бързо и са осигурили 10 заместници. Сред младите педагози, влезли по спешност в класната стая, е благоевградчанката Ива Царевска, завършила преди два месеца магистратура по „Начална училищна педагогика” в ЮЗУ.

„Малко преди началото на учебната година кандидатствах тук за учител. Явно от 4-о ОУ са си направили нещо като банка с кадри, защото сега ми се обадиха и аз се отзовах”, разказа учителката по заместване. Самата тя води занималнята на 1 „б” клас, а впечатление направи, че вчера бе дошла близо час по-рано на работа и, седнала във фоайето на 1 етаж, прилежно се подготвяше за урока по математика.
„Разбира се, че е предизвикателство да се работи в създалата се ситуация, има го и елемента на страха, но в крайна сметка да си учител е мисия, затова и ние също трябва да помогнем на образователната система”, убедена е току-що завършилата учителка.

Предстои резултатите от анкетирането на родителите да бъдат обработени, след което днес /29.10./ да се вземе решение дали учениците от 5-7 клас на 4-о ОУ ще преминат за две седмици на обучение в електронна среда от разстояние.

СТАНИСЛАВА ДАЛЕВА

loading...


Подобни новини

Остави коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *