Топ теми

МВР-Кюстендил ще се грижи за спокойното протичане на изборния ден

Служители на МВР в Кюстендилска област ще гарантират обществения ред и улесняване на гражданите да  участват в изборите за кметове и общински съветници

Днес на брифинг в ОДМВР – Кюстендил, комисар Васил Паргов – началник на отдел „Охранителна полиция“ представи предприетите мерки

В ОДМВР – Кюстендил, е създадена организация за обезпечаване на обществения ред, сигурността на гражданите , охраната на изборните книжа, транспортирането им и охраната на избирателните секции за безпроблемното протичане на изборите за местна власт.

В Кюстендилска област ще бъдат ангажирани с охранителна задача около 450 служители на МВР/ в това число са служители на ОДМВР, РДПБЗН, РДГП – Кюстендил,РДГП – Драгоман, и служители на дирекция „Жандармерия“/.

Служители на РДПБЗН – Кюстендил,  извършват проверки на секционните избирателни помещения и провеждат инструктаж на членовете на секционните избирателни комисии за гарантиране на пожарната безопасност в изборния ден и ползването на техническите средства за пожарогасене. 

Служителите насектор „Български документи за самоличност“  в  ОДМВР – Кюстендил, и служителите в РУ в Кюстендилска област  ще работят на 27 октомври  от 08.30 до 19.30 часа.В седмицата преди датата, когато ще се проведат изборите за кметове и общински съветници  в сектор „Български документи за самоличност“ е създадена  необходимата организация българските граждани, които нямат издадена лична карта или не притежават валидни документи (лична карта или личен /зелен/ паспорт) защото са изгубени, откраднати, повредени, унищожени или с изтекъл срок, да имат възможност да упражнят правото си на глас.

  1. В зависимост от конкретните нормативни изисквания, на граждани, подали вече заявление за нова лична карта, ще бъде ускорено издаването й или ще бъде издадено удостоверение за изгубен, откраднат, повреден, унищожен документ за самоличност (лична карта, личен /зелен/ паспорт) или лична карта с изтекъл срок на валидност;
  2. При невъзможност да бъде издадена нова лична карта до края на работния ден на 27 октомври 2019 г., по искане на гражданите, ще бъде издавано необходимото им удостоверение, с което да гласуват.

За да бъде издадено удостоверение е необходимо:

   1.  Гражданите лично да подадат искане в  ОДМВР или в съответното  РУ за дните до 26 октомври 2019 г. от 08.30 ч. до 17.00 ч. и на 27 октомври  2019 г. от 08.30 ч. до 19.00 ч.;
   
2. Удостоверенията, осигуряващи възможност за упражняване на правото на глас в изборите за общински съветници и кметове, се издават само след приемане на заявление за издаване на лична карта;

  3. В случай на подадено и регистрирано по постоянен адрес заявление за издаване на лична карта, удостоверение може да се издаде във всяко РУ, СДВР и ОДМВР, независимо от обявения постоянен и настоящ адрес.

Удостоверения за заявен постоянен и настоящ адрес се издават от общинската администрация.

УДОСТОВЕРЕНИЕТО СЕ ИЗДАВА, ЗА ДА ПОСЛУЖИ САМО ПРЕД СЕКЦИОННАТА ИЗБИРАТЕЛНА КОМИСИЯ И Е ВАЛИДНО ЕДИНСТВЕНО ЗА ИЗБОРНИЯ ДЕН 27 ОКТОМВРИ  2019 Г. 

loading...


Подобни новини

Остави коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *