Министър Караджов обяви тунелът под Кресна за по-скъп и по-неекологичен

Нови мостове над р. Дунав в най-оптимистичния вариант след 6 години, допълни още той

„Тунелът под Кресна на автомагистрала „Струма“ е 4 пъти по-скъп и по-неекологичен. Това каза в ефира на Нова ТВ строителният министър Гроздан Караджов. По думите му, проектът с две отделни трасета е най-евтин и най-екологичен.

Според него използването на старото трасе за изграждане на едното платно на автомагистралата в този участък в посока Кулата е най-удачният вариант. „Дори да е скоростен път с 2 ленти в едното направление, то пак ще е удачно, защото при движение с 80 км/ч този участък ще се минава само за около 10 минути“, поясни министърът. Караджов припомни, че сега в МОСВ се разработват нови мерки за защита околната среда за този участък от бъдещата автомагистрала. Той обаче не изключи всички останали варианти, включително и строителство на скъпия и дълъг тунел под дефилето.

Относно идеите на кабинета за изграждане на няколко моста над р. Дунав между България и Румъния той смята, че при най-оптимистично стечение на обстоятелствата за всяко отделно съоръжение ще са необходими поне 6 години за изграждането и пускането му в експлоатация. Строителният министър информира, че в петък той и министърът на транспорта ще проведат среща в Русе с румънските си колеги и на нея ще се обсъжда идеята на втори мост при най-големия ни крайдунавски град.

Във връзка с кадровите промени в държавното дружество „Автомагистрали“ ЕАД Караджов поясни, че има право да избира екипа, с който да работи. Той информира, че освободените шефове на дружеството пред него са говорели едно, а се оказва, че да били част от схемата за реализация на идеята за използване на инхаус поръчките за строеж на пътища.

loading...


Подобни новини

Остави коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *