Младежи от 6 държави работиха 10 дни в Благоевград по проект „Interactive inclusion” на Фондация За Утре



Обучителна програма по проект „Interactive inclusion” за младежки работници  по програма Еразъм + се проведе в  в университетски център Бачиново в Благоевград от 5ти до 14ти март.

В програмата участваха младежки работници от Фондация За Утре и още 5 партньорски организации от Италия, Хърватска, Румъния, Литва, Турция. Целта на програмата бе за развиване на иновативни умения за неформално образование и подкрепа за личностно развитие и социално включване на младежи със специални образователни потребности.

Участниците бяха обучавани по интерактивни и неформални методи на обучение от водещи експерти на Фондация За Утре с опит в младежката работа, поведенчески анализ, психология, социално включване. Фокусът на дейностите беше върху иновативни поведенчески и ролеви методи за неформално обучение на младежи с интелектуални затруднения като инструмент за развитие на важни лични способности и социални умения за тяхното ефективно включване.


Темите, включени в програмата на обучението бяха:

– Обмяна на опит и добри практики в работата с младежки работници за социално включване на младежи със специални образователни потребности.

– Приложен анализ на поведението и основана на доказателства поведенческа терапия като методология за подкрепа на социалното включване и личностно развитие на младежи с интелектуални увреждания:

• Въведение в приложния анализ на поведението – концепции и принципи, важни за най-добрите практики в социалното включване на младежи с интелектуални увреждания.

• Проектиране и прилагане на подходящи цели за придобиване на умения

• Значението на укрепването в резултатите от обучението. Методики и график на укрепване

• Идентифициране и работа в рамките на настоящите нива на представяне на ученика, за да се улеснят най-добрите резултати в обучението.

• Специфични основани на доказателства интервенции за придобиване на умения и подобряване на поведението

• Мониторинг на напредъка на интервенциите и разпознаване на бариерите пред успеха.

• Проектиране с интервенции за коучинг подкрепа и събиране на данни на специфични образователни сценарии

• Комуникация с родители и полагащи грижи

– Интерактивни образователни методи за социално включване

– Интерактивни музикални и арт методи като инструмент за неформално обучение на младежи с интелектуални затруднения.

– Работа със сетивата като инструмент за връзка и подкрепа на младежи с интелектуални затруднения.

– Екологични методи за подкрепа на социалното включване и личностно развитие – интерактивни дейности сред природата, работа с екологични материали и др.

– Дигитални инструменти за работа в мрежа и професионална подкрепа на младежки работници.

– Europass инструмент за признаване за неформално и самостоятелно обучение на младежки работници.

Участниците активно бяха включени в обучителния процес посредством разнообразни неформални образователни методи като сутрешна йога и енергизатори,  интерактивни игри за опознаване, представяне на дейността на всяка партньорска организация, обмяна на опит,  обучения с психолози и социални работници, презентации,  дейности за самопознание и самоизследване, образователни игри,  музикални и арт сесии, методи на  театър на сетивара, среща на място в местна организация (училище с интегрирано обучение за деца със специални образователни потребности на базата на приложен анализ на поведението), практическа работа с младежи с интелектуални затруднения от местната общност, културни презентации на страните, дейности на открито сред природата на парк Бачиново

Всички участници дадоха изключително висока оценка на проект и изразиха готовност за бъдещо  взаимодействие за прилагане на представените методи за образование и социално включване на младежи със специални образователни нужди.

loading...


Подобни новини

Остави коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *