Модерните мотокари и складова техника

В много от складовете, най-скъпата техника е подемнатаскладова техника. Определено да обзаведеш логистичен склад с такова оборудване е скъпа инвестиция, която се изплаща дългосрочно. От Motocarservice.comобаче уточняват, че за да работят оптимално складовата техника трябва да саизпълнениопределениусловия. Нужно е да се определи разстоянието, което трябва да преминава един мотокар, разходите, които ще направи и ползата от него. Правилното движение на машините може да спести до 35% от изминаваното разстояние, като естествено това влияе и на разходите и на количеството поддържани запаси.

Колко са важни мотокарите днес?

Безспорно автоматизацията на тези процеси е подобрила управлението на складовете. Понякога обаче модерните технологии, включително и мотокарите се използват недостатъчно оптимално и дори до водят до преразход, когато всъщност целта им е била да пестят разходи. Всичко това може да се поправи с правилно управление на машините, техният път, като резултатът ще бъде повишена производителност. В професионалната литература за логистика се говори съвсем малко за мотокарите и дублиращите се пътища при преноса на палети. Има определени теории, че ако се задават множество задачи, тогава процесът се оптимизира до 9%.

Пред всеки склад стоят редица задачи, като това той да бъде гъвкав, да има възможност за увеличаване на дейността, да отговаря на търсенето и др. Предимствата много често са и предизвикателства, за да бъдат постигнати. Примерно конкурентоспособността е точно едно от тези неща. За да остане обаче един склад или логистичен център, конкурентоспособен трябва да има нещо повече от просто добри мотокари, нужна му е и добра организация от ръководителите и инженерите.

Има много дейности в един традиционен склад, които могат да се оптимизират. Обикновено стоките пристигат пакетирани в големи опаковки или палети и напускат склада пакетирани на по-малки пакети или калъфи. Някои много оборотни продукти се получават в палети и се доставят в палети, но това е по-скоро рядкост. Освен това много малко са продуктите, които са толкова оборотни, че изобщо не се задържат в склада, най-често е нужно да се съхраняват известно време. Тоест в складовете, дейностите не се ограничават само до приемане и изпращане, има и съхранение, събиране и преопаковане. Паралелно на това трябва да се обновява инвентара и да се следят количествата стоки, както и да се транспортират стоките вътре в склада от едно място до друго.

Как може да се оптимизира процеса и движението на мотокарите?

Възможно е мотокарите да са снабдени със скенери, които да идентифицират номерата на стоките и когато ги изнасят към товарната рампа, да ги премахват автоматично от списъците с наличности. Когато се достигне минималното ниво на инвентара, системата задейства задача, че трябва да се попълнят липсите. Възможно е това да се случи и с помощта на мотокари, които да заредят стока автоматично. Всички мотокари са снабдени с така наречените вилици, които помагат за подреждането на стоките. Освен това имат и радио устройства, терминали, монитори и др. Някои терминали изпращат сигнал за идентифициране, като по този начин се следят къде се намират другите мотокари или пешеходците в района. Мониторът на мотокара обикновено предоставя инструкции на водача, свързани с дадена операция.По време на процеса водачът знае къде да отиде, какво да вземе и къде да го постави.Водачът на мотокара може да сканира баркода и да въведе код за местоположението, когато мести дадена стока. След това може директно системата да му покаже най-оптималния маршрут за следващата задача. Това означава, че ако операциите по преместване и попълване се извършват при едно и също пътуване, значи има и значително подобрение в производителността на мотокарите.Но ако стоките сетоварят през деня, апалетите се прибират през нощта, повишаването на производителността е ограничено – комбинацията от задачи е една от основните предпоставки за оптимизиране на процеса.

Освен това оформлението на складовете има голямо влияние върху производителността. Ако складът има докове от едната страна, а транспортните докове от другата страна, то тогава се удължава много пътя. Най-добре е двата дока да са от една и съща страна.

Броят на мотокарите в склада също е от огромно значение. Ако разполагате с достатъчно може всеки един от тях да носи стока до определена точка и от там да я прибира друг. В тази ситуация обаче при промяна на коридора трябва да се внимава с трафика и с останалите мотокари. Оптималната ширина на един коридор е към 4 метра. Това е достатъчно място да се товари и разтоварва стока от стелажите и да се движи мотокара свободно.

Друг вариант на движение е всеки мотокар да изпълнява самостоятелно по 2-3 задачи, като алгоритъм подбира кои задачи са близки една до друга на разстояние. Мотокарът изпълнява низа от задачи самостоятелно без да има предаване на стоки.

loading...


Подобни новини

Остави коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *