МОН предлага изпити с интегрирани тестове след 7 клас

Министерството на образованието и науката предлага изпитите след 7 клас вече да представляват интегрирани тестове. Това съобщи на брифинг в четвъртък ресорният министър Красимир Вълчев.

„Основните предмети български език и литература и математика не са достатъчни. В националното външно оценяване трябва да се включат и природите и обществените науки. Трудно успяваме да мотивираме учениците за по-задълбочено учене в областта на природните науки. Това се вижда от оценките, и от малкия брой зрелостници, които полагат матури по тези предмети. Затова идеята ни е изпитът по БЕЛ да се съчетае с обществените науки, а този по математика – с природните”, поясни министърът. И уточни, че промените биха могли да се въведат от учебната 2022-2023 година, предава Нова тв.

„Знаете, че новите учебни програми съдържат 60% време за придобиване на нови знания и 40% – за упражнения. Когато това време не е достатъчно, учителят препуска през материала и учениците се демотивират. Най-често проблем има при математиката, особено в 5-6 клас. Затова предлагаме увеличение на седмичните часове по този предмет с половин час”, каза още Вълчев.

За природните науки ще бъдат предложено отпадане на понятия и излишна фактология, стана ясно още на брифинга.  Не се предвиждат промени в програмата заложена за предметите – български език и литература и история.

Експертите искат още да се въведе нов предмет – Дигитални технологии и креативност, за учениците в 5,6 и 7 клас.  „Днешното поколение деца ще живее в ера на професии, които изискват взаимодействие с алгоритми”, поясни Вълчев.

За най-малките – от 1 до 3 клас, пък ще бъде въведена допълнителна седмица към учебната година. През нея ще се извършват проектни дейности – не само летни училища, но и дейности по интереси.

Предвижда се името на предмета „Околен свят” да бъде променен на „Родинознание”. Това няма да доведе до промени в учебната програма.

„Опитваме се да направим концептуална промяна в целодневната организация на учебния ден. В момента тя е слабо регулирана. Тя е по една рамка, която е от десетилетия. Учениците, които са на целодневно обучение нямат време да се включат в други дейности по интереси. Опитваме се да направим преход от занималня към личностно развитие“, каза още Вълчев.



Подобни новини

Остави коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *