Благоевградчани подпалиха мрежата след протеста на ресторантьорите: Не могат да плашат клиентите с високи цени, ако не им е изгодно, да хващат друг бизнес

Болшинството благоевградчани не подкрепят ресторантьорите и хотелиерите в протеста им за смъкване на ДДС от 20% на 9% . Това става ясно от острите реакции в социалните мрежи и сайтове по повод шествието при Симитли, в което участваха представители на бранша от Перник до Петрич и Банско. Вълна от анонимно недоволство заля интернет пространството:
„Надули цените до небето, ама реват, че нямат пари и са им високи данъците… айде моля ви се, с какво сте по-различни от другите бизнеси, за да работите на по-малък процент ДДС“, „Иначе всички с тупалки за по 100 бона и нагоре, сега на протеста отишли със старите коли. Пфхахаха, живи да ги ожали човек“,
„ОК, нека им стане 9% , но искам държавата да им направи пълна ревизия на оборота поне с 10 години назад. Да покриват изисквания за качество, контрол на алкохол, срокове на годност, хигиена на заведението, заплати на работниците, осигуровки на пълно работно време…“, „Какво намаляне бе смешки, зелето на едро е 1,20 лв с ДДС, една зелева салата 300-400 грама струва вече 8-9 лева, не е ли срамота 900 % надценка!“, „Намалете надценките и не ревете. Защото клиентите да се обединим и един ден само в кафенетата. Защото може и без кафе. Тогава да видите какъв рев ще е“, „Я дайте да се обединим и ние потребителите и да направим един бойкот с лозунг „Един ден без кафе“.
Това са само част от реакциите на хората в онлайн пространството.
Популярната платформа Шкемб“O Guide, обединяваща любителите на традиционната шкембе-чорба, пак директно обяви бойкот на всички заведения в София и големите градове на България. Причината – драстично завишените цени на любимото ястие.
В официална публикация в своя Facebook профил екипът на Шкемб“O Guide категорично заявява:
„Не искаме да толерираме ресторанти, които изкуствено надуват цените си, сякаш сме в Париж или Лондон. Не искаме да водим последователите си на места, които спекулират на гърба на клиентите си“.
Бойкотът предизвика бурни реакции сред кулинарните ентусиасти, като мнозина подкрепиха инициативата и изразиха възмущението си от нарастващите цени на шкембе-чорбата в градските ресторанти.


Репортерска проверка на „Струма“ в центъра на Благоевград установи, че на живо и лично малцина се осмеляват да изразят публично личното си мнение, болшинството само безименно са разговорливи по темата за протеста на ресторантьорите.
„Не подкрепям протестите на бранша, защото по тази логика всички могат да искат намаляване на ДДС“, коментира за „Струма“ Николай Куколев, учител по история в НХГ и бивш зам. областен управител на Пиринско. „Намалението на ДДС в сферата на ресторантьорския и хотелиерски бизнес на 9 % бе свързано с Ковид кризата, този проблем вече не съществува, така че не е редно да продължат облекченията в сферата. Това е бизнес, който в момента се развива много добре и не виждам причина да не се възстанови предишният размер на данъка, който впрочем винаги е бил за сметка на клиента. Те са бизнесмени и си гледат интереса. Аз не бих ги подкрепил в протестите им в никакъв случай, смятам, че имат силно лоби в парламента, в политиката има доста хора, свързани с този бранш, и неслучайно натискът се удължава, при положение че имаше споразумение за възстановяване на стария размер на ДДС. Надявам се той да не падне, цените са достатъчно високи и ако считат, че не им е изгодно, да хващат друг бизнес. Може да произвеждат телевизори“ , заяви Николай Куколев.
Аналогично бе мнението и на Красимира Хаджикосева, експерт в Търговско-промишлената палата: „Не бих застанала до ресторантьорите и хотелиерите, защото намалението на ДДС беше мярка, въведена заради Ковид и няма никаква причина да се запази по-ниското ДДС само за тях. Нека рефлектира по-високият размер на ДДС в крайната цена за клиента, това е пазар. Когато за клиентите цените станат твърде високи, те няма да ходят на ресторант . Пазарът регулира всичко, а ресторантьорите не могат да си позволят да плашат хората с по-високи цени, защото в България икономиката е пазарна, вече не е социалистическа, с регулирани цени, и хората сме задължени да купуваме и консумираме на една и съща цена стоките. В крайна сметка пазарът ще регулира отношенията между бизнеса и потребителите“, заключи Кр. Хаджикосева.
ДИМИТРИНА АСЕНОВА



Подобни новини

Остави коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *