Най-щастливото работно място, или как го правят скандинавците

Въпреки студеното време, мъглите и дългите и тъмни зими Финландия е най-щастливата страна в света според доклад на ООН. Страната е класирана като най-стабилната, най-сигурната и най-добре управляваната в света. Нейната полиция е най-надеждната в света, а нейните банки са най-солидни. Дания, Норвегия и Исландия допълват топ 4 в класацията на World Happiness Report.
А добре известен факт е, че щастливите хора в ежедневието често са такива и на работното си място, което ги прави в пъти по-производителни от нещастните, пише karieri.bg. За съжаление много работници (особено у нас) не просто не са щастливи, а са стресирани до краен предел. Как могат мениджърите да създадат работна среда, която прави по-щастливи (и следователно по-продуктивни) работниците. Ето няколко неща, за да можем да си отговорим на въпроса: „Как го правят скандинавците?“.

# Направете общност

Често в компаниите успехът е възприеман като чисто индивидуално постижение, почти винаги за сметка на другите. В скандинавските държави обаче условията са толкова трудни, че няма оцеляване (още по-малко процъфтяване) без помощта на хората около теб. В Норвегия например може да постигнете успех, но само ако сте част от нещо по-голямо от вашето малко егоистично „аз“. Общностите и целите, които са по-скоро общи, отколкото индивидуални, карат хората са се чувстват свързани и затова по-щастливи.

# Насърчете широките интереси

В САЩ се приема за непрофесионално дори да имаш хоби, да не говорим за разностранни интереси. („Какво? Имаш време за това?“). В Исландия хората са горди да показват публично различни роли и таланти. Кметът на столицата Рейкявик например е известен актьор, комик и рок музикант.
Работниците са по-щастливи, когато могат да бъдат това, което наистина са, отколкото да се преструват, че са „само работа“. Затова вместо да се стремите да наемате трудещи се без почивка работохолици, насърчете активно служителите си да бъдат себе си и се опитайте да бъдете този, който наистина сте.

# Сложете семейството на първо място

Колкото и странно да звучи, повечето компании изглежда активно мразят семействата, гледайки на тях като на нежелано разсейване от работа. В скандинавските държави – напротив, там са настроени повече от положително към семейството. Компаниите дават 9 месеца майчинство и за бащите, и за майките.
Гарантирането, че служителите могат да се съсредоточат върху семействата си, намалява стреса и работниците са по-спокойни. Може да нямате възможност да предложите месеци платен отпуск, но какво ще кажете за детска градина на компанията? Или да се стремите към една по-разумна (и по-производителна) 40-часова работна седмица?

# Осигурете по-здравословна храна

С какво се храните в обедната почивка? Бързо хапване на крак. Да, това вероятно често ви се случва. Според редица изследвания американските служители ядат тонове сладка и мазна нездравословна храна, често защото това е всичко, което имат време да хапнат набързо между срещите. В Исландия ядат много прясно уловена риба, много плодове и зеленчуци, отгледани в парници без пестициди.
Макар че не може да очаквате сами да спрете лудото препускане на американската култура към затлъстяването, може да улесните работниците да правят по-добър избор, като здравословната храна бъде по-лесно достъпна и им осигурявате достатъчно дълга обедна почивка, така че „бързата храна“ да бъде само опция, а не необходимост.

loading...


Подобни новини

Остави коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *