Намалиха приема на студенти в професионални направления педагогика, право и компютърни науки

Министърът на образованието Красимир Вълчев обяви няколко точки в системата на образованието, които бяха приети по време на заседанието на Минитерския съвет. 

„Одобрихме промяна в постановление 103 на МС за осъществяване на образователна дейност на българите в чужбина, с която се определят целево 150 бройки за обучение на студенти в поделението на Русенския университет в Тераклия“, каза Вълчев. Той обясни, че това изменение в постановление се дължи на трансформирането на Тараклийския университет в поделение на университета в Русе. 

Освен това е одобрен и приемът на студенти и докторанти за следващата учебна година. Важно уточнение е, че тези 150 бройки са включени в приема на русенския университет „Ангел Кънчев“, обясни просветният министър.

Общият прием за студенти е 41 566 бройки и 1585 бройки за докторанти. От общия брой студенти близо 35 600 са за кандидат -студенти след завършено средно образование. „Останалите бройки са за завършили ОКС „Бакалавър“, уточни Вълчев. 

По думите на министъра приемът ежегодно се утвърждава в по-висок брой места, отколкото се запълват. Причината – има професионални направления, в които се стимулира търсенето на висше образование, но има по-нисък интерес. „Стимулите, които предлагаме са допълнителни стипендии, освобождаване на такси, финансови стимули за университетите и по-висок прием“, посочи той. 

И даде пример – през следващата година ще има по-висок прием за направления в  инженерните и химичните науки, които в най-голяма степен обезпечават индустрията. Според Вълчев се очаква тази година повече студенти да се включат в тези професионални направления. 

„Намален е приемът в направления психолохигия, право и икономика. За пръв път намаляваме и приема в направление компютърна и професионална техника за сметка на останалите инженерни специалности“, заяви просветният министър. 

Той изтъкна, че и за първи път се намалява приемът на студенти за специалността „Педагогика“. защото вече няма повсеместен недостиг на учители, а има недостиг на преподаватели по определени дисциплини. 



Подобни новини

Остави коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *