На първо четене: Парламентът прие административните услуги по електронен път да са с намалена такса

Парламентът прие на първо четене законопроекта на Министерския съвет за изменение на Закона за електронното управление. 

С промените се въвеждат общи правила за водене на регистри в електронна форма. Регламентира се и Информационна система за централизирано изграждане и поддържане на регистри, която се създава и поддържа от министъра на електронното управление.

Административните органи ще трябва да приведат в съответствие регистрите си до 31 март 2024 г., се посочва в доклада на парламентарната комисия по електронно управление и информационни технологии.  

Друга част от измененията е насочена към улесняване на гражданите и бизнеса при използването на електронните административни услуги. Задължават се административните органи да предоставят административните услуги по електронен път с намалена такса спрямо таксата за присъствено заявяване и предоставяне. Заложено е минималният процент на намаление на таксата да е 10 на сто.

Предвижда се също за предоставяне на административни услуги по електронен път да не се изисква прилагане на документ за платена такса в случаите, когато таксата е платена по електронен път.

Уреждат се по-детайлно начините за електронна идентификация. Предвижда се административните органи да изпращат уведомления по електронен път за изтичащи срокове за документи, съобщи „Дарик“.



Подобни новини

Остави коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *