НА РАБОТНА СРЕЩА НА ОБЛАСТНИЯ КООРДИНАЦИОНЕН ЦЕНТЪР: Екипите за обхващане и включване в образователната система са осъществили 637 посещения на място, отразени са данни за общо 667 деца и ученици, 56 са върнати успешно

Екипите за обхващане и включване в образователната система на деца и ученици в задължителна предучилищна и училищна възраст са осъществили 637 посещения на място. В информационната система са отразени данните за общо 667 деца и ученици, като 56 са успешно върнати по училища и детски градини. Данните бяха преставени на проведена работна среща на Областния координационен център за изпълнение на министерското постановление за създаване и функциониране на Механизъм за съвместна работа на институциите. 

На заседанието присъстваха началникът на Регионалния инспекторат по образование Ивайло Златанов, представители на общините на територията на област Благоевград, РЗИ – Благоевград и Регионална дирекция „Социално подпомагане“.

Началникът на отдел  „Организационно-методическа дейност и контрол“ в РУО Методи Попов информира, че за периода от сформирането на екипите до 25.11.2025 г. са планирани и осъществявани 637 посещения на място, обработвани са и съответно са отразени данните в информационната система за общо 667 деца и ученици.

В резултат на общите усилия на представителите на всички институции, включени в екипите за обхват в образователната система, и по-конкретно в образователните институции на територията на област Благоевград, въпреки затрудненията, продължават да се връщат деца и ученици, като за периода от сформиране на екипите до 25.11.2025 г. броят на успешно върнатите деца и ученици е 56.

Представителите на общини на територията на областта отбелязаха, че продължават да се полагат усилия от екипите за обхват по мотивирането и включването в образователната система на ученици, които са застрашени от отпадане.

М. Попов акцентира, че ще продължат дейностите на всички членове, включени в екипите за обхват, и предимно на педагогически специалисти, за насърчаване на сътрудничеството с родителите с цел мотивиране и активност за приобщаване на децата им в системата на училищното образование, за недопускане на тяхното отпадане и редовно посещение в детската градина и училище.

Споделени бяха добри практики, трудности и проблеми в работата с родители, социални партньори и ученици от уязвими групи, в предоставянето на психологическа подкрепа, както и в осигуряването на плавен преход между VII и VIII клас, който се отчита като най-рисков етап за отпадане.

Отчетено бе, че своевременно се обменя актуална информация между институциите за децата и учениците, които не са обхванати в образователната система; са в риск от отпадане от училище; са преждевременно напуснали училище или не могат да бъдат открити на постоянния им или на настоящия им адрес.

СТАНИСЛАВА ДАЛЕВА

Подобни новини

Остави коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *