Екипите за обхващане и включване в образователната система на деца и ученици в задължителна предучилищна и училищна възраст са осъществили 637 посещения на място. В информационната система са отразени данните за общо 667 деца и ученици, като 56 са успешно върнати по училища и детски градини. Данните бяха преставени на проведена работна среща на Областния координационен център за изпълнение на министерското постановление за създаване и функциониране на Механизъм за съвместна работа на институциите.
На заседанието присъстваха началникът на Регионалния инспекторат по образование Ивайло Златанов, представители на общините на територията на област Благоевград, РЗИ – Благоевград и Регионална дирекция „Социално подпомагане“.
Началникът на отдел „Организационно-методическа дейност и контрол“ в РУО Методи Попов информира, че за периода от сформирането на екипите до 25.11.2025 г. са планирани и осъществявани 637 посещения на място, обработвани са и съответно са отразени данните в информационната система за общо 667 деца и ученици.
В резултат на общите усилия на представителите на всички институции, включени в екипите за обхват в образователната система, и по-конкретно в образователните институции на територията на област Благоевград, въпреки затрудненията, продължават да се връщат деца и ученици, като за периода от сформиране на екипите до 25.11.2025 г. броят на успешно върнатите деца и ученици е 56.


Представителите на общини на територията на областта отбелязаха, че продължават да се полагат усилия от екипите за обхват по мотивирането и включването в образователната система на ученици, които са застрашени от отпадане.
М. Попов акцентира, че ще продължат дейностите на всички членове, включени в екипите за обхват, и предимно на педагогически специалисти, за насърчаване на сътрудничеството с родителите с цел мотивиране и активност за приобщаване на децата им в системата на училищното образование, за недопускане на тяхното отпадане и редовно посещение в детската градина и училище.
Споделени бяха добри практики, трудности и проблеми в работата с родители, социални партньори и ученици от уязвими групи, в предоставянето на психологическа подкрепа, както и в осигуряването на плавен преход между VII и VIII клас, който се отчита като най-рисков етап за отпадане.
Отчетено бе, че своевременно се обменя актуална информация между институциите за децата и учениците, които не са обхванати в образователната система; са в риск от отпадане от училище; са преждевременно напуснали училище или не могат да бъдат открити на постоянния им или на настоящия им адрес.
СТАНИСЛАВА ДАЛЕВА
