Поръчваш скъпи стоки, но накрая получаваш продукти за няколко лева. През последните седмици потребители останаха изненадани. Можем ли да си върнем парите обратно?
„Влезнах в сайта, видях, че имат добри цени. Харесах си яке, ботуши, маратонки. Общата стойност беше около 500 лева. Поръчката се забави много време, но когато дойде с учудване видях, че кутиите бяха празни. Имаше само една гривничка. Очаквах стока с качество. Когато поръчваш от чужди сайтове няма опция преглед“, разказва опарената Мария.
Това са сайтове, на които сървърите са разположени извън ЕС, обикновено в Китай или САЩ. Банковите сметки обикновено са азиатски. Зад тях обаче често не стои юридическо лице, съобщи Нова телевизия.
Тези сайтове могат да се разпознаят по интерфейса. Те обикновено са направени набързо, имат грешки, не изглеждат изпипани. Те функционират около седмица, да приберат парите на потребителите, които си поръчват и после изчезват. Когато пазараим задължително трябва да огледаме сайта, има ли посочен адрес, телефон за контакт, форма за обратна комуникация.
Ако се съмняваме в сайта, може да разчитаме и на защитата в домейна. Ако ни свети зелено тикче, значи можем да пазаруваме, ако не ни свети не купуваме.
Картовите организации имат специални аргументи за оспорване на плащането. Обикновено се започва с писмо със свободен текст или образец на банката. В рамките на месец случаите се разрешават.
Измамници