Ремонтите на автомобилите, освен дребните, ще бъдат забранени след приемането на новия Закон за пътните превозни средства. Така вече смяната на маслото по тротоарите, подмяна на ходова част и спирачки от „приятели“ или нерегистрирани сервизи ще бъдат незаконни. Това стана ясно по време на кръгла маса, която се проведе вчера и на която беше обсъден новия нормативен акт. Зам.-министърът на транспорта Ангел Попов коментира, че идеята не е да се забранят дребните ремонти, записани в упътванията на всеки един автомобил, като смяна на крушки и други, пише „Монитор“.
Проблемът в момента е, че работилниците в момента се регистрират единствено по Търговския закон, коментира собственикът на сервиз от Стара Загора Красимир Петров. По думите му в момента се прави проверка само на регистрираните търговци, но не и на тези, които работят по гаражи нелегално. От браншът смятат и че целта е по-скоро събиране на повече данъци, отколкото реални мерки и попитаха коя е дефиницията на редовен сервиз. „Въртим, сучем и всичко се върти около сервизите, които не си плащат данъците“, възропта един от присъстващите. Войновски контрира, че фискът е важен и проверките се правят заедно с данъчни инспектори, като допълни, че само от последната акция на ИААА и НАП в пунктовете за технически прегледи, са установени 19 млн. лева неплатени налози. „Но по-скоро идеята е защита на правата потребителите, качеството на ремонти и безопасността“, каза още той.
По думите на Татяна Груева – изпълнителен директор на Асоциация на автомобилните производители, регламентацията на автосервизите е закъсняла и трябва да се акцентира върху квалификацията на служителите в сервизите, както и произхода на авточастите, които се влагат при ремонтите. Сред обсъжданите теми бяха регистрите, които ще заработят след приемането на новия закон. Един от тях е за сервизите с информация за мястото им на работа, служителите им, както и квалификацията. Ще се надгради регистъра за техническите прегледи, което ще доведе до създаването на електронен паспорт на автомобилите. Отделно ще има регистрационен режим при продажбата на нови или втора употреба авточасти. Според администрацията сумата за изграждане на новите регистри няма да струва допълнителни средства, а според браншът от тях може да се генерират дори средства Зам.-министърът Попов коментира още, че се готви нова промяна, която да ограничи измамите с превъртането на километражи от търговците. Освен в електронния регистър на автомобилите се обмисля вариант да бъдат видими километрите и на стикера за техническия преглед.