Нов център ще обслужва гражданите в ОО „Автомобилна администрация” – Благоевград

Център за обслужване на граждани отвори от вчера врати в ОО „Автомобилна администрация“ – Благоевград. Той се намира на партера, като е  монтирана и рампа за улеснен достъп на хора с увреждания. На откриването на офиса присъства директорът на РДАА – София Чавдар Караджов, който изрази задоволството си от новата придобивка и поздрави служителите от благоевградския областен отдел. Обслужването ще става на едно място, така че клиентът да не се разкарва по етажите, като са обособени няколко гишета – за карти за квалификации и за водачи, за пунктове за технически преглед, деловодство, за връчване на актове и наказателни постановления, за обработка на лицензионни документи на пътници и товари, на таксиметрови шофьори, както и за разрешителни за пътна помощ.

„Обхванали сме цялата пътнотранспортна дейност, която извършва нашата автомобилна агенция. Като влезе един клиент, да може веднага да му се свърши работа”, обясни началникът на областния отдел в Благоевград Иван Милев.

Изграждането на изнесения офис за обслужване на гражданите е изключително навременно и с оглед на  противоепидемичните мерки срещу Ковид-19 във ведомството. „Имахме командировани колеги от други отдели, които преболедуваха коронавируса, но от нашите служители нито един не се е заразил. Изготвили сме списък за ваксиниране на служителите“, добави Иван Милев.

„За разлика от миналата година, когато имаше прекъсване на изпитите за шофьори заради пандемията, тази година не се е стигало дотам и те се провеждат по график. За момента е прекъснато обучението за карта за квалификация, която се издава на всички шофьори, извършващи обществен превоз, срещу заплащане  на пътници и товари, включително и на опасни товари. Тези карти са задължителни, като за придобиването се провежда обучителен курс с полагане на изпит, който временно е спрян и ще бъде възстановен с разхлабване на противоепидемичните мерки. Информацията ще бъде изпратена своевременно по електронен път до учебните центрове, за да бъдат наясно кога да приемат курсисти”, допълни Иван Милев. Пандемията е дала негативно отражение и върху дейността на 55-те автомобилни школи в Пиринско. Това проличава от по-малкия брой изпити, проведени в ОО „Автомобилна администрация“. „Нашата област е една от най-големите в Българи и обикновено сме изпитвали около 10 000 кандидати за водачи на година, в най-натоварените сме стигали до 12 000. Миналата година сме провели около 8000 изпита, като сред тях има курсисти, които са се явили по няколко пъти. Успеваемостта на новите шофьори е 70 % за категория „В“,  която е средна за страната.  Като член на Областната комисия по безопасност на движението си направих труда да проверя дали има произшествия с млади водачи. За изминалата 2020 г. са само две – без ранени и убити,  само с материални щети“, каза Иван Милев.

 Ограничителните мерки заради коронавируса се отразиха и на трафика на движението, който намаля, което доведе и до по-малко катастрофи. Какво ще предприеме Областната комисия по безопасност на движението по отношение на огромните дупки, които са пробили улиците в Благоевград и създават реални предпоставки за пътнотранспортни произшествия? На този въпрос Иван Милев отговори така: „Информация за проблемите по пътищата получавам от преподавателите и автоинструкторите от областта. Последно получих справка от Петрич,  която да предоставя на областната комисия по пътна безопасност. Същата задача съм поставил и в Гоце Делчев, чакам и за Благоевград за проблемни участъци, конфликтни точки и неуредици. Безспорно това влияе сериозно на безопасността на движението. Имам информация, че навсякъде в областта има дупки по пътните артерии. Надявам се, че като се стопли времето, ще започнат да ги оправят,  ако не всички, поне най-фрапиращите.  Проблеми се забелязват и по отношение на пътните знаци в някои квартали в Сандански, Петрич, Гоце Делчев, които са обновени по европейски програми. Оказва се, че дори и да има несъответствие между пътния знак, това не може да се промени, докато не се приеме обектът, който се реновира по европейски проект – признава Иван Милев. – Не липсват и парадокси – знакът показва едно, а маркировката – друго. Разминаванията се оправят по сигнал на граждани, обикновено на автоинструктори, които са „очите“ на шефа на ООАА – Благоевград за пътните неуредици, тъй като често пътуват.

55 са автошколите в областта. 50 са пунктовете за технически прегледи, които са на категории – първа, втора, трета, в зависимост от това какво проверяват – автомобили, мотоциклети, автобуси, товарни автомобили. Има достатъчно пунктове,  за разлика от едно време, когато имаше 4-5 към КАТ. Най- важното е, че нашата агенция е направила много за електронното обслужване – за подаване и получаване на документи, както и за насрочване на изпитите. Никой вече не идва при нас да се реди на опашка, както беше едно време. Сега инструкторът разполага с флашка и сам избира дата, удобна за изпит. По отношение на административно-наказателната дейност служителите от ООАА – Благоевград издават актове за нарушения, а санкциите се определят в наказателните постановления, които издава директорът на РДАА – София. Ние издаваме наказателни постановления само на чужденци. Ако спрем румънски шофьор на товарен автомобил на територията на Благоевград и установим нарушение, му сваляме номера на автомобила. След това той трябва да го откара на платен паркинг и след като си плати глобата, си тръгва. Обикновено нарушенията са свързани с неспазване на работното време. По европейския регламент 561, който е общ за ЕС, всички шофьори трябва да имат почивки на всеки 4 часа и половина – по 45 минути. Санкциите са различни, но не са малки – 1500 лв.”, разясни Иван Милев.

Напоследък се забелязва тенденцията българи, които са се прибрали от чужбина заради пандемията, да карат товарни автомобили без разрешително за лиценз, който е задължителен за коли над 20 т. „Млади момчета, които са се върнали от Англия, се хващат да карат камиони, с които прекарват строителни материали. Преди 10 дни имахме такъв случай на АМ „Струма“ с товарен автомобил над 13 т, на който свалихме номерата и взехме шофьорската книжка на водача за това, че го управлява, без да е вписан като лицензиран. В момента сме завишили и контрола върху таксиметровите шофьори, който беше занижен през последните две години поради липса на достатъчно екипи.  Получаваме сигнали и за автобуси, в които се возят пътници без предпазни маски, и извършваме съвместни проверки с КАТ и РЗИ“, заяви в заключение началникът на ОО „Автомобилна администрация“ – Благоевград Иван Милев.

БЕТИНА АПОСТОЛОВА



Подобни новини

5 Коментара

Остави коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *