Община Радомир предлага нови компетентности за родители и ученици

Проект  „За   нови  компетенции“ №  BG  05П20З001-3.09-0003   по оперативна

програма   „Наука   и     образование   за   интелигентен   растеж“   работи   по   мярка

„Осигуряване на достъп до качествено образование в малките населени места и трудно

достъпни райони“.

Нови компетентности  усвояват  ученици,  преподаватели   и  родители. Коучинг   сесии,

пленер, фестивал и лятно училище допълват работата на педагозите в пет училища в

радомирска област.

– Г-жо Ананиева, разкажете ни повече за проекта, по който работите?

Нашето училище, което носи името на Светите братя е бенефициент по

оперативна програма „Наука и образование за интелигентен растеж“, а партньори по

проекта са община Радомир, присъединени към дейностите са Основно училище „Иван

Вазов“ в с. Извор, Основно училище „Христо Ботев“ в с. Дрен и Начално училище

„Архимандрит Зиновий“, гр. Радомир.

Интересното   е,   че  проектът   приложи  комплекс   от   иновативни   методи  и   подходи   в

училищата, насочени   към  повишаването  на   качеството  на   образователния  процес,  а

също и към мотивирането на учениците. Истината е, че на учениците им е интересно в

училище, а това е същността, да запалим любопитството към познанието. В часовете

представяме по иновативен начин учебния материал, за да е интересно и на всички..

Така   в   нашето   училище,   в   учебната   дейност   водещо   е   придобиването   на   нови

компетентности, работим в клуб, насочен към дигиталните умения на учениците – „Ай

ти технологии за малки и големи“.Но това не е всичко – децата в с. Дрен, от ОУ „ Ив.

Вазов“,  са   организирани  в   две   секции  –  клуб  „Фолклор  на   етносите“   и   „Природата

около нас“, а любознателните ученици от Начално училище „Архимандрит Зиновий“

трупат допълнителни познания в клуб „Искам да знам“, в училището „Хр. Ботев“ в село

Извор има също два клуба – „Майсторско ателие“ и „Традицията е жива“.

– Какви други активности бяха заложени в проекта?

-Тук   комуникацията   е   двупосочна   и   отново   в   екип   –   от   една   страна   към

преподаватели и родители, а от друга – към работа с деца. През месеците април и май

тази   година  в   7   встъпителни   коучинг   сесии,   успяха   да   се   включат   повече   от   150

родители и настойници, в края на септември проведохме допълнителни три.Основната

цел при сесиите беше повишаване мотивацията на родителите за общуване с техните

деца   по   теми,   свързани   с   училището   като   ежедневие,   предизвикателства,   агресия,

приятелства, а също така и към подобряване разбирането на различните подходи във

взаимодействието родител – ученик – учител. Също така представихме и работата си с

децата в училище като иновативни подходи, за да знаят родителите как работим в клас.

В   края   на   септември   беше   организиран   и   тридневен   пленер,   насочен   към   стотина

педагози и родители.

В програмата за извънкласни и извънучилищни форми на обучение бяха сформирани

 шест   клуба   по   интереси   в   рамките   на   проекта.   За   радост   на   учениците   бяха

организирани и две летни училища, освен това показахме наученото в извънкласните

дейности в клубовете от сцената на МКИЦ „Европа“. Така учениците влязоха в роля на

артисти,   пред   публиката   от   приятели,   родители,   съграждани   и   гости   на   града.   На

 организирания   „Фестивал   на   компетентностите“   видяхме   представянето   на   всички

 клубове,   на   работата   на   ученици   и   педагози.   С   фолклорни   песни,   народни   танци,

  представени   в   автентични   носии   от   учениците,   започна   тържеството,   видяхме

драматизация   на   фолклорна   приказка   на   английски   език,   съпреживяхме   живата

 традиция   по   Коледа   с   учениците   от   едноименния   клуб   на   традиционен   български

 празник с обичаи и ритуали, видяхме изложбата-представяне на майсторско ателие –

 ученическо творчество, изработено в клуба по интереси, арт-инсталации с природни

продукти. На фестивал като на фестивал, най-доволни останаха гостите, защото какво

  по-хубаво от това да наблюдаваме развитието на познания и любопитството към света

  на децата ни.

    – Дали   са   устойчиви   тези   практики,   приложени   в   проекта   „За   нови

    компетентности“?

  –  Вярвам,   че   са   устойчиви.   Активностите   при   ангажирането   в   екипна   дейност

    способстват за приобщаване на маргинализираните групи не само в целевите групи от

    общинските училища на територията на град Радомир, но и на ниво местна общност,

    децата се занимават в извънкласните дейности с интерес, а и родителите са доволни.

–Разговаря Маряна Златанова

Този материал е подготвен с финансовата подкрепа на Оперативна програма „Наука и образование за интелигентен растеж“, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския фонд за регионално развитие. Цялата отговорност за съдържанието на документа се носи от бенефициента СУ „Св. Св. Кирил и Методий гр. Радомир“ по проект BG05M2OP001-3.009-0003 „За нови компетентности“ и при никакви обстоятелства не може да се приема, че този документ отразява официалното становище на Европейския съюз и Управляващия орган. 

loading...


Подобни новини

Остави коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *