Общински инспекторат ще следи за реда в Дупница от есента

Звеното от 6 щатни бройки ще налага глоби за нарушаване на обществения ред, нерегламентираното изхвърляне на отпадъци, безразборното паркиране и бездомните кучета

Обособяване на звено „Инспекторат“ към общинската администрация в Дупница се очаква в началото на есента. На сайта на кметството вече е публикуван за обществено обсъждане проектът за Правилника за организацията и дейността на Общински инспекторат. В мотивите се посочва, че основната причина за създаването на подобна структура е постоянно повишаващият се брой сигнали на граждани в деловодството на общинската администрация. Оплакванията на дупничани са свързани най-вече с нарушаването на обществения ред, нерегламентираното изхвърляне на отпадъци и безстопанственото пускане на коне. Не е подминато и безразборното паркиране върху зелени площи, които са общинска собственост. Именно поради тези причини кметът Първан Дангов счита, че необходимостта от създаването на подобно специализирано звено е наложително.
Припомняме, че на 30 май ОбС – Дупница прие новата структура на общинската администрация. Там бе включена и идеята за инспектората, на който да бъдат възложени контролни функции, постановяване на нарушения и спазване на нормативните актове, приети от Общински съвет – Дупница, както и извършване на други законоустановени дейности от компетентността на кмета на общината.
Финансовите средства, които са необходими за прилагане на новата уредба, ще бъдат залагани ежегодно в общинския бюджет. Вследствие приемането на правилника се очаква да бъде подобрена и превантивната дейност по осигуряване спазването на обществения ред и други наредби на градоначалника. При качественото изпълнение на контролната дейност от служителите на инспектората се очаква в касата на кметството да постъпят средства от наложените глоби и санкции.
Общинският инспекторат ще има свой ръководител, като общият брой на ангажираните в звеното ще бъде от 6 щатни бройки. В срок от 30 дни дупничани ще могат да направят своите предложения по правилника.
Както вече писахме, за първи път кметът Първан Дангов даде идея за подобен инспекторат, който да следи за реда в Дупница, в края на месец март.
„Тези инспектори ще налагат глоби както по Закона за движение по пътищата, така и по Закона за управление на отпадъците, а и за бездомните кучета. Това са хората, които ще бъдат очите и ушите на администрацията, а не на мен. Те ще имат служебни карти, с които да се легитимират и да се представят пред гражданите. В началото ще минем на режим „предписание“. Например на човек, който има автомобил на тротоара, ще му бъде казвано да бъде така добър да го премести. Ако не го направи, тази кола ще бъде репатрирана, само че разходите ще бъдат за сметка на гражданина. Така е в Европа, трябва да го направим и тук“, каза тогава Първан Дангов.
По думите му служителите на новия инспекторат ще следят и за проблема с бездомните кучета в Дупница. Както „Струма“ информира, през последните месеци в града броят на безпризорните животни се увеличава все повече. Немалко дупничани се оплакват в социалните мрежи и твърдят, че има агресивни кучета, заради които заобикалят централните улици. Според градоначалника тези кучета биват докарвани от различни населени места и създават поредния проблем на новия кметски екип. Той подчерта, че трябва да бъдат глобявани и хората, които хранят кучетата в центъра на града, което именно ги събира там. Кметът добави, че санкции трябва да има и за закусвалните и заведенията, които хвърлят на кучетата остатъците от храната на клиентите.
ДИМИТЪР ИКОНОМОВ

loading...


Подобни новини

Остави коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *