Топ теми

Окончателният проект на Лот 3.2 на АМ „Струма“ пълен с отклонения на трасето заради новоизграждащ се водопровод за ВЕЦ, транзитния газопровод за Гърция, местообитания на птици…

В крайния вариант пътната връзка АМ „Струма“-Стара Кресна се скъсява със 100 м, тунел „Стара Кресна“ – със 140 м, от 4 тунелите до Кресна стават 2

Басейнова дирекция „Западнобеломорски район“ даде зелена светлина на последните /засега/ промени по трасето на Лот 3.2. /Крупник-Кресна/ на автомагистрала „Струма“ по Източен вариант Г 10.50. Той включва двете платна между София и Кулата и обходния път на Кресна. Трасето е разбито на 13 части и в 11 от тях се предвиждат измествания средно с по 100 метра от първоначалния проект, съкращения на тунели, нови мостове, 23 пресичания на реки…
Първото изменение касае пътен възел „Симитли“, който включва две основни съоръжения за връзка на Лот 3.1 с Лот 3.2, а именно пътен възел „Симитли Център“ и пътен възел „Симитли Изток“. 3 км в посока юг трасето на АМ „Струма“ се измества с около 100 м на изток, като се оптимизира пътен възел „Полето“ и се подобрява неговата транспортна характеристика.
Променена е дължината на тунел „Ракитна“ спрямо първоначалното прединвестиционно проучване. Следва изместване на трасето в западна посока, на около 200 м от оста на пътя, за да се запази популацията на животински вид, и ново изместване на изток с около 100 метра с цел по-добро вписване в околния терен и намаление на земните работи. В резултат на последната промяна дължината на трасето на пътна връзка АМ „Струма“-Стара Кресна на пътен възел за Стара Кресна се намалява с около 100 м.
Трасето е изместено и с цел минимално навлизане в пояс 1 на санитарна охранителна зона на находище на минерална вода „Ощава – Хладката вода“, в резултат на което дължината на тунел „Стара Кресна“ е скъсена със 140 м.
Магистралата е с коригирано трасе спрямо първоначалния вариант и заради новоизграждащ се довеждащ водопровод за ВЕЦ, както и за да има безопасно отстояние от транзитен газопровод 0700 на „Булгартрансгаз“ ЕАД за Република Гърция. Заради газопровода е и най-голямото отклонение от първоначалните планове – в км 394+050 то е 217 м.
При обходния път на гр. Кресна в резултат на инженерно-геоложките проучвания е извършено отместване на трасето в западна посока, в резултат на което отпадат 2 от първоначално предвидените 4 броя тунели. Предвиденият мост с дължина 553 м е заменен с два с по-малка дължина.
Извън стандартните предписания при строителните дейности да се пазят водите и почвата от замърсяване, Министерството на околната среда и водите и поставило и условие строителните работи да се извършват за кратък период извън размножителния сезон на животинските видове, от март до юли, за да се намалят въздействия като смъртност и безпокойство на видовете животни, предмет на опазване.
Тъй като участъци от трасето на река Струма от гр. Симитли до с. Черниче и от гр. Кресна до с. Сливница попадат в обхвата на границите на заливане при наводнения с висока, средна и ниска вероятност на настъпване (с период на повторение 20 г., 100 г. и 1000 г.), на тези места строителите на магистралата трябва да предвидят разширяване на „тесните места“ на предвидените за строеж мостове.
Настоящото становище за допустимост се отнася само за конкретните параметри на инвестиционното предложение, а всяко следващо изменение или разширение следва да бъде предмет на нова съгласувателна процедура, предупреждават от Басейнова дирекция.
ВАНЯ СИМЕОНОВА

loading...


Подобни новини

Остави коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *