Освобождаването на председателя на ОбС Костадин Костадинов и продажбата на „паяка” в дневния ред на сесията в Дупница

Репатриращият автомобил е на загуба от 104 875 лева за периода септември 2019 – май 2023 година


Общинските съветници в Дупница ще разгледат на предстоящата си сесия предложението на техния колега Николай Табаков за предсрочното прекратяване на правомощията на председателя Костадин Костадинов. Припомняме, че съветникът от ПП-ДБ внесе докладната записка миналата седмица, като мотивът е лошото състояние на ВиК – Дупница. В нея Н. Табаков изтъква, че като председател на Общинския съвет, който е принципалът на водното дружество, председателят е допуснал да се стигне до изключително тежкото положение на местния оператор.
 Освен евентуалния вот на недоверие към шефа на местния парламент, в дневния ред влизат още 11 точки. Една от най-интересните от тях е предложението на кмета Първан Дангов за продажбата на репатриращия автомобил, който не работи от няколко месеца.
Припомняме, че „паякът“ беше закупен от предишното общинско ръководство за около 100 000 лева в началото на 2019-а и заработи малко по-късно същата година. Тогава автомобилът бе шумно рекламиран, като експерти от кметството обясняваха, че работата му ще донесе добри приходи в общинската хазна. Таксата за принудително преместване на неправилно паркиран автомобил беше 40 лева, а при пристигане на водача при започнала процедура – 20 лева. Наказателният паркинг бе обособена част от големия паркинг при бившия Учителски институт в града, като се плащаше по един лев на час за всеки престоял час на санкционирания автомобил. 


Работата на репатриращия автомобил бе спряна по време на извънредното положение покрай пандемията от Ковид-19, а след края й отново заработи, но без особен успех.
Резултатите на „паяка“ за периода септември 2019 – май 2023 година показват, че е в загуба от 104 875 лева, които са отишли по поддръжката и експлоатацията му. От приложената справка става ясно още, че само за 2023 година приходите от такси след намесата на специализирания автомобил са едва 628 лева, а разходите за заплати, гориво, застраховки, каско и данък за същия период са в размер на 16 363 лв. Приходи от „паяка“ е имало единствено през 2020 година, когато те са били в размер на над 10 000 лева. През 2022 година пък приходите са били малко над 7000 лева, докато разходите са възлезли на 53 339 лева.
 На пресконференция през януари кметът Първан Дангов обяви, че работата на репатриращия автомобил е неефективна.
„Не е ефективно „паякът“ да бъде използван към момента. Ние сме малък град и не можем да организираме този вид дейност по начина, по който законът повелява. Не можем да отделим наказателен паркинг, където да престояват автомобилите, или пък да назначим допълнителни щатове за тази работа. Затова ще предложа, ако има възможност, да го дадем под наем на някоя съседна община и този автомобил да работи там“, коментира  градоначалникът през миналия месец.
 Той вече е решил, че кметството трябва да се раздели с „паяка“ и е внесъл докладна записка за одобрение на продажбата му. Изготвената пазарна оценка е 94 800 лева.
ДИМИТЪР ИКОНОМОВ
 

loading...


Подобни новини

Остави коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *