През учебната 2022-2023 г. Професионалната гимназия по механизация на селското стопанство – Разлог участва в акредитиран проект по програма „Еразъм+“ с № 2022-1-BG01-KA121-VET-000059383. Училището е част от консорциум за мобилност, съвместно с професионални гимназии от Шумен, Луковит и сдружение от Сандански.
В периода 22 март-5 април девет ученици, обучаващи се в професиите „Агроеколог” и „Фермер” , придружени от един ръководител, осъществиха 15-дневна мобилност, като проведоха практика на реални работни места във водещи стопанства в областта на земеделието и агротуризма в град Маса, област Тоскана, Италия.
Програмата включваше разнообразни дейности, насочени към развиване на техните знания, умения в биоземеделието, лозарството и фермерството. Участниците бяха запознати с модерните технологии и иновативни подходи във фермерското производство, включително методи за отглеждане на селскостопански продукти, управление на фермата, процеси за преработка на земеделските продукти и маркетинг. По време на практиката италианската приемаща организация бе осигурила ментори, които предоставяха необходимата подкрепа и насоки по време на мобилността, помагайки им да усвоят нови умения и знания. Освен това менторите съдействаха за успешното изпълнение на задачите и целите на проекта, както и за създаване на възможности за развитие на професионалния потенциал на участниците.
Подборът на учениците по проекта беше извършен от комисия по предварително обявени критерии, отговарящи на стандартите за качество на програмата. След приключване на практиката учениците получиха професионален сертификат Europass mobility за преминато обучение.
Освен учебна мобилност на ученици, проектът включваше и участие на 2-ма учители от гимназията в структуриран курс на тема „Дуална система на обучение в Германия”. Обучителна организация бе F+U Sachsen gGmbH. По време на едноседмичния курс учителите се запознаха с основните принципи и методи на дуалната система на обучение.Участниците получиха и обучение по методи на преподаване и оценяване, свързани с дуалната система, което им даде ценни умения и инструменти за работа в тяхната собствена образователна среда.
*Подкрепата на Европейската комисия за изготвянето на тази публикация не представлява одобрение на съдържанието, което отразява само възгледите на авторите, и Комисията не може да бъде държана отговорна за използването на информацията, съдържаща се в нея.