
Петрич вдига 11 пъти таксата за депониране на строителни отпадъци в общинското депо. Това става ясно от допълнение към проекта за Наредбата за определяне и администриране на местните такси и цени на услуги в община Петрич, внесено в началото на седмицата от кмета Димитър Бръчков.
Съгласно предложението таксата за депониране на строителни отпадъци от 4 лв./т вече ще е 45 лв./т, за производствени отпадъци от 10 лв. става 55 лв./т, толкова ще е и таксата за битови отпадъци /ТБО/.
Старите цени за ползване на депото са от 2006 г. и по никакъв начин не могат да покрият разходите на общината по него – за мониторинг, отчисления и обезпечения по реда на ЗУО, мотивирал е предложението си Д. Бръчков.
Според разчетите общината е длъжна да плати пълния размер на средствата за закриване и следексплоатационни грижи на площадката на депото, което за 2017 г. е 4,15 лв./тон, извън това съгласно разпоредбите на чл. 64 от Закона за управление на отпадъците за обезвреждане им трябва да се правят отчисления по 40 лв./т, с които се цели да се намали количеството на депонираните отпадъци и да се стимулира тяхното рециклиране и оползотворяване.
Така за експлоатацията на регионалното депо за неопасни и инертни отпадъци община Петрич плаща 144 000 лв. годишно, които би трябвало да се покрият с новите такси.
С предложението бе коригиран и последният раздел от Наредбата за местните такси и цени на услугите, след като още през януари кметската администрация предложи увеличение на останалите. При гласуване на наредбата от страна на съветниците най-популярните такси през 2017 г. ще звучат така: такса смет за жилища и фирми става 4,2 промила в града, 7,3 промила извън града и 3 промила за организациите на бюджетна издръжка; всеки собственик на куче ще трябва да плаща в общината 20 лв. за притежанието му; таксата за ползване на гробно място за 10 г. е 30 лв., а за вечни времена – 150 лв.; нови са цените за тържествата, наемът на общински зали, тъжни и весели ритуали и т.н.
ВАНЯ СИМЕОНОВА