„Пиринстройинженеринг“ вече 15 месеца блокира ремонта на пътя Якоруда-Разлог с жалби до КЗК и ВАС, 2 пъти проваля поръчка на община Белица за 3,142 млн. лв.

Мощната благоевградска строителна фирма „Пиринстройинженеринг“ ЕАД на Стефан Стоев и Костадин Костов загуби поредната битка с община Белица, която повече от година не може да направи ремонт на пътя Якоруда-Разлог в частта му жп гара Белица – Краище – Лютово – Бабяк – Орцево заради непрекъснати жалби от страна на фирмата до КЗК и ВАС.
Сагата започна на 4 февруари 2019 г., когато кметът на общината Радослав Ревански обяви поръчка за реконструкция и рехабилитация на няколко общински пътища, сред които и пътят Якоруда-Разлог. Сред кандидатстващите фирми бе и „Пиринстройинженеринг“, но тя бе отстранена от участие в процедурата заради неясна писмена обосновка по показател „цена“. По жалба на „Пиринстройинженеринг“ ВАС отмени решението на Ревански за избор на фирмата-изпълнител и малко по-късно кметът стартира поръчката отново.
„Пиринстроинженеринг“ пак кандидатства и пак бе отстранена за същото. Ествествено, тя реагира с жалба срещу възложителя в КЗК и през февруари т.г. комисията се зае да разгледа искането й да бъде отменена и втората заповед на белишкия кмет.
В жалбата си до КЗК „Пиринстройинженеринг“ ЕАД първо атакува класираните на “ и „“ място столични фирми „Вера Строй“ ЕООД и „Партрейд“ ООД, посочвайки множество нарушения на офертите им в областта на гаранционните срокове, технически предложения и др. После върху изложение от над 140 страници фирмата обяснява защо е предложила драстично по-ниска цена за ремонта на пътя от другите 2 фирми и как комисията умишлено е задълбала в детайли, за да я отстрани по този показател от участие в надпреварата.
Най-общо мотивите на „Пиринстройинженеринг“ за по-ниски цени са собствена асфалтова база на 19 км от обекта – в разложкото с. Баня, което й позволява да пести от закупуване на асфалтови смеси и гориво. Дружеството набляга също в изложението си на собствена техника с висока производителност, собствена кариера за всички видове фракции и трошачно-сортировъчна инсталация, собствена акредитирана пътностроителна лаборатория, изключително стабилно финансово състояние с висока капитализираност и наличие на ликвидни средства, богат опит, дълготрайни търговски отношения с доставчици, добра търговска репутация и т.н. Последният от доводите на фирмата е, че като не са избрали нея за изпълнител на общинския път, е нанесена щета от 700 000 лв. на бюджета на ЕС, който финансира ремонта – толкова е разликата между нейната оферта и тези на другите 2 фирми, които са почти колкото прогнозната цена от 3,142 млн. лв.
В хода на проучването си КЗК обаче установи, че комисията, провела процедурата по избор на изпълнител за рехабилитация на общинския път Якоруда-Разлог, е отстранила съвсем правомерно „Пиринстройинженеринг“ – в икономическата си обосновка фирмата не успяла да докаже как точно е постигнала ниската оферта, липсват разчети на разходите на транспорт, дори на разходите за заплати на ръководния екип – фирмата посочила само, че работниците й ще се трудят на часова ставка от 5,35 лв.
В крайна сметка КЗК остави без уважение жалбата на „Пиринстройинженеринг“ срещу решението от 24.01.2020 г. на кмета Ревански за определяне изпълнител на поръчката и разпореди на благоевградската фирма да плати 1500 лв. на община Белица за направените в производството разходи. Решението подлежи на обжалване пред ВАС и е сигурно, че „Пиринстройинженеринг“ ще се възползва от дадената му възможност и ще продължи да бави ремонта на пътя.
Междувременно, докато преписката по обществената поръчка обикаляше софийски инстанции, кметът на Белица се зае лично с осигуряване на безопасното движение на хората и автомобилите, преминаващи през най-рисковите участъци на неремонтирания път. Начело на бригада от общински служители той разчисти растителността, навлязла по пътното платно, и поръча пътни знаци, изкуствени неравности и трета лента за движение на изхода за с. Краище към бензиностанция „Лукойл“.
ВАНЯ СИМЕОНОВА



Подобни новини

Остави коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *