ПМГ „Яне Сандански“ в Гоце Делчев и СУ „Отец Паисий“ – Кърджали с отличия за иновативни уроци в конкурса „Дигитално училище на България” на А1

Над 120 училища от близо 20 области на страната представиха иновативните практики и подходи, които прилагат в обучението, в първото издание на конкурса „Дигитално училище на България”, организиран от мобилния оператор А1.

Конкурсът се проведе в партньорство с фондация „Заедно в час“ и с подкрепата на Министерство на образованието и науката и регионалните управления на образованието. Целта му е да популяризира учебните заведения, които успешно въвеждат използването на нови технологии в учебния процес и се превръщат в пример и вдъхновение и за други училища в България да тръгнат по пътя на дигитализацията.

Първите места в категория „Дигитален урок“ спечелиха Природо-математическа гимназия „Яне Сандански“ – Гоце Делчев и СУ „Отец Паисий“ – град Кърджали.

Гимназията в Гоце Делчев представи проект „Хармонията в нас и около нас“ – учениците представят златното сечение чрез произведения в областта на архитектурата, изкуството и природата. За да бъде преживяването интерактивно, както и онлайн, така и в класната стая, те разчитат на технологиите. Училището от години работи с дигитални инструментикато GeoBra, Bookcreator, MMS, Jigs@wи Puzzle или приложения като Google Workspace (Apps), а в урока за златното сечение учителите включват и приложението Padlet, чрез което събират обратна връзка за провеждането на урока. Такъв тип приложения помагат на учениците да развият  работата в екип, критичното си мислене и осмислянето на факти, но не на последно място правят процеса по-интересен и забавен. 

В СУ „Отец Паисий“, град Кърджали наблюдават, че при онлайн обучението губят интереса на почти 30% от учениците. Ето защо още в началото на вълната от дистанционно обучение училището започва да внедрява в част от часовете интерактивна дъска и смартфони. Тези инструменти бързо стават основна част от урока, изработен по метода „Връстници обучават връстници“и помагатинтересана младежите към учебния материал да се задържи по-дълго. В часа по биология младежите влизат в активната роля на преподаватели и имат задача да представят уроците по увлекателен за своите съученици начин, като могат да използват смартфони за помощно средство за извличане на информацията и видеозаснемане, както и интерактивната дъска за по-ясно представяне на съдържанието. Накрая на часа учениците трябва да отговорят на въпросник, достъпен чрез QR код. Благодарение на внедряването в час на новите технологии учениците са по-ангажирани и проактивни, както и по-мотивирани да усвоят предизвикателния понякога учебен материал по клетъчна биология.

Проектите в конкурса на А1 „Дигитално училище на България“ в отделните категории бяха селектирани и оценявани от експертно жури от доказани специалисти в областта на образованието и дигиталните технологии, а надградите от конкурса саинтерактивни дъски за обучение, които, както разбрахме от примера в Кърджали, могат да направят учебния процес още по-интригуващ за учениците. 

loading...


Подобни новини

Остави коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *