Над 11 000 казуса и сигнала са разгледали двете звена на „Електрохолд” за защита на интересите на потребителите – Енергиен омбудсман и Потребителски съвет, за десетте години от тяхното съществуване. Те бяха създадени през 2013 г. с цел да се подобри комуникацията между клиентите и дружествата, които обслужват над 2 млн. клиенти в страната и електроразпределителната мрежа в Западна България.
В резултат на дейността на двете потребителски организации са отправени десетки препоръки и са въведени редица подобрения в практиките на „Електрохолд”, които доведоха до съкращаване на сроковете за обслужване на клиентите, оптимизиране на процесите и по-добра защита на потребителските интереси.
Позицията Енергиен омбудсман е създадена през март 2013 г., в навечерието на Световния ден на потребителите – 15 март, в съответствие с директива на Европейския парламент относно общите правила за вътрешния пазар на електроенергия и има за цел да повиши качеството на обслужване на клиентите, както и да осигури ефективност в работата на дружествата на „Електрохолд”.
„Подобряването на ефективността на процесите е от полза както за компаниите, така и за потребителите, и всички заинтересовани страни имат своя принос“, каза Радослав Димитров, Енергиен омбудсман на „Електрохолд”.
Потребителският съвет е учреден през май 2013 г. Членове на съвета са независими потребителски организации – като Българската национална асоциация „Активни потребители“, Федерацията на потребителите, Независимият съюз на потребителите, Институтът за енергиен мениджмънт, Европейският потребителски център, Комисията за защита на потребителите, и утвърдени експерти в електроенергетиката и граждански сдружения. Сред резултатите от работата на съвета са конкретни мерки за оптимизиране на потреблението на електроенергия и намаляване на сметките, съвети за защита на личните данни на гражданите, разясняване на предимствата на електронната фактура и препоръка за нейното използване.