За 2020 г. са предвидени 23 или 24 милиона лева за обновяването на училищните кабинети, като значителна част от тези средства ще са за обновяване, което ще е свързано с информационните технологии. Водеща ще е промяната на методите на обучение, защото трябва да мотивираме интереса за учене на учениците, заяви министърът на образованието и науката Красимир Вълчев. Той отбеляза, че в училищата, в които има изградени STEM центрове и в тях са свързани кабинетите по математика и природни науки, има по-добро електронно обучение, по-добри резултати на учениците и се повишава интересът им за учене.
„Близо 1800 училища през тази година бяха финансирани за купуването на права за електронни дневници, а през следващите години още по-голяма част от административната работа в училище ще се електронизира”, увери министър Вълчев, цитиран от Нова телевизия.
„Финансираме и изграждането на wi-fi в училищата, но това не са просто рутери, а са мрежи, които покриват всички учебни стаи и имат защитни стени, каза образователният министър. Ще инвестираме и в електронната идентификация, която ще позволи информацията да се ползва само от учениците и само за полезно образователно съдържание”, обясни той.
Ще можем да говорим за завършена система за електронно обучение в училище след може би 1,6 или 2 години, когато се реализира проектът „Образование на утрешния ден“ в основните му дейности. Този нов европейски проект за 105 милиона лева беше представен днес в МОН. Той е свързан със създаването на електронна платформа с отворени образователни ресурси, като и в момента има такива платформи с различни ресурси – филмчета, клипчета, уроци, но те са платени, отбеляза министърът.
„Всеки създаден от учителите електронен ресурс за новата образователна платформа – урок, учебно помагало, тест или задача, ще се плаща по 160 лв. от проекта. Надяваме се до три-четири години да имаме достатъчно образователни ресурси, от които учениците да учат”, каза още Вълчев.