Предложение: Максималната скорост по магистралите да стане 130 км/ч

Максималната разрешена скорост за движение по магистралата да стане 130 км/ч, а по скоростните пътища 110 км/ч. Това са само част от предложенията за поправки в Закона за движение по пътищата. То е изпратено от Министерския съвет до Народното събрание. В текстовете вече е въведено и понятието средна скорост.

По законовите промени работи основно Министерството на вътрешните работи, като намеренията са за по-малко жертви на пътя. Заради това идва и идеята за по-ниска скорост по скоростните пътища и магистралите. За да може да се следи за това, ще се въведе и отчитането на средната скорост.

Две камери ще са поставени през няколко километра, и независимо с колко минем покрай тях, ще отчитат как сме шофирали през целия участък. Преди предложението да стане факт е необходимо то да мине през седем комисии в парламента и през гласуване от всички депутати.

68 страници – в толкова се побират предложенията, изпратени от „Дондуков“ 1 към депутатите. Сред тях е и намаляване на скоростта по магистралите.

„Надяваме се тези 10 километра да бъдат ефективни. В много от случаите на пътнотранспортни произшествия причината е високата и несъобразена скорост. Ние отчитаме тези показатели, като това е мярката, която ще приложим на този етап“, коментира директорът на Главна дирекция „Национална полиция“ Атанас Илков.

Вълко и Васил са професионални шофьори и пътуват често в Европа. Те разказват, че ако някой е решил да кара с превишена скорост, то той няма да се съобрази с никакви изменения в закона.

От държавите членки на Европейския съюз, само в България скоростта е 140 км/ч. Екип на NOVA направи груба сметка как ще се промени пътуването от София до Бургас, след като предложението бъде прието. Ако приемем, че взимаме разстоянието от 366 км с постоянна скорост от 140 км/ч, пристигаме за 2 и 37 минути. Ако вземем същото разстояние, но със 130 км/ч, разликата е само 12 минути.

„Не, не смятам, че тези 10 километра ще доведат до по-малка концентрация на пътнотранспортни произшествия на територията на магистралите. За мен по-голям проблем е инфраструктурата и маркировката“, обясни Мариела Кирова от Сдружение „SOS ПТП“.

Сред предложенията е и идеята камерите на Агенция „Пътна инфраструктура“ да засичат средната скорост. По този начин устройствата, освен статистика, ще улавят и шофьорите, които са се движили с над ограничението в определен участък. Предстои системата да бъде надградена и сертифицирана. А първите глоби ще се появят през октомври.

„Карта показва стационарните точки, те са 295, и дава възможност всеки едни участък да мери средна скорост“, обясни директорът на Националното тол управление Георги Темелков.

В текстовете има идея шофьорски книжки да получават и 17-годишните, но с условие. През първата година да бъдат с придружител, докато шофират. „Не би било сериозно водач с една-две години опит да влезе в ролята на придружител на нов шофьор. Не виждам на практика как ще се случи“, коментира още Кирова.

loading...


Подобни новини

Остави коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *