За баланса между целите на компанията и индивидуалния подход към всеки служител споделя Росен Желязков, мениджър отдел “Магазинна мрежа” в телекома
Росен Желязков е на 34 години и е мениджър отдел “Магазинна мрежа” в Теленор България. Съдбата му е свързана компанията още от студентските години, когато започва в магазинната мрежа като продавач-консултант. Днес, 14 години по-късно, той отговаря за развитието на 50 магазина в Западна България, ръководи близо 300 служители и превзема третата си магистратура по бизнесадминистрация, която скоро предстои да завърши. Признава си, че не е лесно “с толкова дини под една мишница”, но се справя успешно, защото следва желанието си да се развива и да постига целите пред себе си.
Още като студент се интересува от технологиите и иска да работи в телекомуникационна компания. Първият му работен ден е в най-силния столичен магазин в компанията, със страхотен мениджърски екип и задружен колектив. Започва в магазинната мрежа и така до днес остава свързан с компанията. Росен се гордее, че е преминал през всички стъпки в йерархията в Retail отдела, от управител на магазин, регионален мениджър “Продажби”, до мениджър отдел “Магазинна мрежа”.
Компанията инвестира и в образованието му. Винаги отворен към нови знания, Росен, като част от екипа на телекома, кандидатства по програмата на Теленор, която всяка година стимулира със стипендии служители на компанията, желаещи да придобият допълнителни квалификации. Така Росен придобива магистърската си степен по бизнес администрация от университета в Кардиф, което е допълнителен стимул да обогатява знанията и компетенциите си, с благодарност споделя той.
През годините Росен отговаря за развитието на магазинната мрежа в Северна България, послез за Източна, а от две години – за Западна, включително София, където магазинната мрежа е най-развита и конкуренцията е най-висока: “В нашата сфера амбициите са винаги високи. Конкуренцията е много голяма и пред операторите стои на дневен ред въпросът за навлизане в нови сегменти и пазари, което само по себе си е предизвикателство. За да удовлетворим желанията на клиентите и техните очаквания, трябва постоянно да се развиваме, като обогатяваме гамата си от услуги и продукти”.
А повечето задачи означава и повече отговорности. Основното му предизвикателство е времето. Денят му започва още преди отварянето на магазините, с подготовка и преглед на данните за представянето и анализи от предходния ден. Работните срещи през целия ден с колеги от другите звена и екипа му, с който обсъжда развитието на региона, приключват често в късните часове. Движещата му сила е амбицията магазините и зоните, за които отговаря, да бъдат най-добрите, да преизпълняват целите и да бъдат пример в компанията. “Най-голямото удоволствие е, когато успееш в различните градове да развиеш голяма клиентска база, да имаш клиенти, доволни от доброто обслужване и грижа, доволни от това да са част от Теленор”.
Според Росен е важно мениджърите в компанията да обръщат внимание на всеки служител, за когото отговарят, да полагат усилия да го приобщят към компанията. “Без да имат ръководител до себе си, който да е същевременно лидер и мотиватор, е трудно да продължиш в толкова динамична среда като мобилните компании”, казва Росен. Въпреки че операторът има утвърдени стандарти на работа, всеки мениджър има свободата да прилага индивидуален подход и начин на комуникация с хората си, за да постигне амбициите на топ мениджмънта.
Росен също изгражда свой собствен подход, който с времето му носи много позитиви и удовлетвореност за добре свършена работа. Винаги търси баланса между изискванията на компанията и приобщаването на хората от магазинната мрежа, да повярват и те самите в общите цели. “Моята задача е да мотивирам хората да предлагат услугите на Теленор по такъв начин, че да отговаря на нуждите на хората, дори и на неразвитите им още нужди, нещо, което те не са очаквали, че би им било полезно в ежедневието”.
“Теленор е иновативна телекомуникационна компания, стремяща се да се развива постоянно и да удовлетворява търсенето и желанието на нашите клиенти”, казва Росен Желязков. “Разбирането в детайли на услугата и постоянното търсене на услуги и продукти, които да са полезни на хората, ни помагат да поддържаме интереса към компанията и да се конкурираме успешно с останалите фирми в този сегмент. За тези 14 години в компанията се убедих, че остава непроменено желанието тя да бъде лидер на телекомуникационния пазар в страната на мобилни услуги. Това движи отделите и хората да търсят нови хоризонти, за да успяваме”.