Просветният министър: Учителската заплата надскача средната за страната

Обезпечеността на системата с учителски кадри в средносрочен и дългосрочен аспект е една тревога на Министерство на образованието и на държавата в лицето на цялото правителство. Това каза министърът на образованието Красимир Вълчев пред фокус. Той поясни, че към това са насочени всички политики на министерството и най-вече бюджетната политика.

По думите му не е имало толкова категоричен бюджетен ангажимент за увеличение на възнагражденията на учителите в нито в едно правителство.

„Не е имало година, в която толкова голяма част от ръста на бюджетните разходи да бъде насочен към системата на образование. И това е свързано точно с тази наша цел – да мотивираме повече млади хора да се включат в педагогическата професия. Може би част от хората, които са завършили педагогическо образование, но са избрали да се реализират другаде, не в образователните институции, ще се включат в системата на образование, което също е един резерв“, каза министър Вълчев.

Според него е реално да бъде изпълнен ангажиментът за двойно увеличение на възнагражденията за четири годишен период и през 2021 г. средната учителска заплата да достигне 130% от средната за страната, за която се прогнозира, че също ще се увеличи съществено.

„Това, което можем да кажем е, че с 15% увеличение, което правим сега от 1 септември, за първи път от десетилетие средната учителска заплата ще надвишава средната заплата за страната“, допълни още министър Вълчев.

Министърът на образованието заяви, че по-притеснително към днешна дата не е толкова, че няма да бъде обезпечена системата като общ брой специалисти, колкото в отделни дисциплини, най-вече в природо-математическите дисциплини, където броят на студентите е най-малък. „В Казанлък сме в Математическата гимназия, където се откри Национален център по природо-математически науки, което ни дава надежда, че моделът, който имаме за работа с учениците и успява да ги вдъхнови, ще бъде разпространен и върху други училища. Ще направим така, че с образователните институции да увеличим интереса на децата към природните и математическите науки.

Нещо повече, което е ключово в дългосрочен план, не само за обезпечаване на системата с педагогически специалисти, но въобще за развитието на обществото и страната е обезпечаването на всички сектори, които изискват специалисти – инженери, технически специалисти. Всички професии на бъдещето ще изискват дигитални умения и в този смисъл – по-задълбочено обучение по математика и природни науки“, каза още министър Вълчев.



Подобни новини

Остави коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *