Здравейте, ние сме дигитална агенция Webselo.com и в тази статия ще ви споделим някои примери и съвети за по-ефективна реклама онлайн за бизнеси, и най-вече за e-магазини.
Ако четете тази статия, вероятно управлявате онлайн магазин или имате онлайн бизнес за услуги, а може би тепърва стартирате такъв. И в двата случая, всяка дейност разчита на прилив от клиенти, за да съществува и оцелее във времето.
Затова, неслучайно ще разгледаме как с помощта на платена реклама в Гугъл можете да изградите бранд/марка, да привлечете нови клиенти, да задържите такива във времето, да се развивате и да печелите повече.
Ще разгледаме и основните разлики между Facebook Ads (генерално, също много силно работещ канал) и Google Ads, и с какво рекламата в Гугъл може да бъде по-добрият избор в редица случаи и защо.
Промотиране на онлайн магазин – предимства на рекламата в Гугъл
Когато става дума за реклама на онлайн магазини, като че ли повечето хора директно се насочват към Facebook Аds, който несъмнено е много работещ канал, ала не е единственият такъв.
С ppc реклама (pay-per-click, плащаш-на-клик) в Гугъл, вие разполагате с няколко изключително добри предимства пред всякакъв друг канал и това се изразява в:
- Много по-добър контрол на разхода;
- Потребителят има изявено намерение, изразено в много висок % от случаите;
- Плащате на клик, не на импресия (показване);
Ако Facebook Ads е възпятият герой в онлайн рекламата, с който можете да продавате много добре импулсивни стоки (такива, които носят някакъв емоциален заряд, като подаръци, обувки, дрехи, парфюми, играчки и т.н., дължащо се и на визуалния ефект на рекламата там), то Гугъл би бил героят на контрола и намерението на потребителя.
В гугъл търсачката влизаме, за да търсим продукти, от които имаме нужда, докато във Фейсук ни се показват продукти, които осъзнаваме, че може би, евентуално искаме.
Вашата Google Ads реклама в търсачката се показва при извикване на съответната ключова дума, за която наддавате в аукциона, но вие ще платите само когато потребителят КЛИКНЕ на нея.
А при много разработени акаунти, можете да имате и опцията за плащане само на конверсия/реализация (продажба, в случая с онлайн магазините), което е повече от чудесно и доста рентабилно.
Това е една доста голяма разлика в начина на работа на каналите.
Отделно, Facebook като канал, работи много по-трудно с продукти/услуги, които изискват дълъг размисъл или са по-специфични, докато с реклама в Гугъл Адс, вие разчитате основно на трафика т.е. на това, което ще търсят потребителите в конкретен момент.
В най-идеалистичния вариант, ще ползвате и двата канала, за да развивате дейността си и да “хващате” потребителя буквално почти навсякъде, сърфирайки онлайн.
Реклама в Google Ads и ползи за различни бизнес сфери с примери (отвъд онлайн магазините)
Пример с дейност 1: автоключар
Ако Иван, който живее в София, си изгуби ключа от автомобила, той ще влезе в Гугъл търсачката и ще потърси “автоключар в София” или дори в конкретен район (примерно, Младост), и ще разгледа какви фирми излизат на реклама и коя може да му свърши работа сега, веднага.
Той няма да влезе във Фейсбук да търси ключар. Ситуацията изисква бързи мерки, бързи действия.
Ала дали Иван ще се възползва от вашите услуги на автоключар или фирма, предлагаща такива услуги, зависи от много фактори: дали посланието ви е релевантно, колко наддавате за конкретната ключова дума, на каква позиция се показвате към конкретния момент, дали попадате географски на търсенето, какви са цените ви, какво е работното ви време.
Нещо повече: ако Иван си е загубил ключа късно вечер, колкото и атрактивни да са вашите условия, сайт, цени и т.н. Иван има нужда някой СЕГА да му свърши работа и на прилична цена, например.
Пример 2: кардиологична услуга/преглед при кардиолог
Ако Таня (жена на 41 г) желае да си направи профилактичен преглед при кардилог в София, тя ще влезе в търсачката, може би ще изпише добър кардиолог в София или конкретен район/квартал на града или пък ще потърси кардиологичен преглед/изследвания и т.н. и ще разгледа наличните резултати и предложения от доктори и клиники.
Когато става дума за такъв тип услуга, тук от особено значение може да бъде на коя позиция се показвате.Защото в случая има много силен психологически момент.
За тази цел, между другото, има специални кампании, които целят да “оберат” конкретен дял от показванията и например, може да целите винаги да се борите да се показвате над вашия конкурент/и, но това е друга тема и много зависи каква е стратегията ви. Това е основополагащо, за да работи добре дългосрочно.
Да разгледаме и пример 3: жилищен имот в София
Този пример ще бъде може би най-интересният, защото в днешно време във Фейсбук има доста интересни обяви за такива, под формата на реклами, които целят да предизвикат интерес, да събудят емоционалния елемент у вас. Да събудят желанието у вас да имате собствен дом, дом за децата ви и може да работи много добре като trigger/като “спусък”, който да активира по-нататъшните стъпки: проучване на пазара за имоти, среща с агент, банки и т.н. до реалното закупуване.
В най-идеалния случай, няма разделение на канали, даже напротив: когато има симбиоза между каналите, те се замозахранват и вие имате шанса буквално да “преследвате” потребителите на практика навсякъде онлайн. С това си увеличавате шанса той да се привърне във ваш клиент.
Много често, разглеждайки примера с имотите, Фейсбук може да играе ролята на “запознаващия ви с услугата,”, като след това вие да започнете да търсите в Гугъл различни оферти, да започнете да четете информация и т.н.
В този смисъл, Гугъл Адс рекламата е на практика подходяща за всеки тип бизнес, защото когато имате нужда от нещо: продукт или услуга, вие можете да влезете в търсачката и да потърсите информация или фирми, извършващи я.
Ето къде идва и силата на рекламата по принцип, а и конкретно в Google Ads: вие трябва да присъствате онлайн точно в тези моменти, когато потребителят търси услугата, която вие извършвате.
Продажби на онлайн магазин: Гугъл Адс съвети
Когато става дума за промотиране на онлайн магазин, Гугъл Адс може да бъде много мощна сила и това ще ви го докажем с поне 8 ключови, неотричими предимства извън горепосочените.
Нека преди това обаче да обърнем внимание на типовете кампании в Google Ads.
1. Search Network – реклама в мрежата за търсене/в търсачката
Това е най-класическата форма на реклама в Гугъл Адс и една от най-работещите до момента.
За да се показвате в мрежата за търсене, вие работите с конкретни ключови думи, за които наддавате в аукциона.
Съвети за реклама в мрежата на търсене: използвайте добре рекламното пространство, възползвайте се от наличните полета за попълване, предоставете всички предимства на сайта и в рекламните полета.
Нека вашата реклама бъде интересна, релевантна, актуална (неподлъгваща).
Примери:
2. Реклама в дисплея/дисплейната мрежа
От Гугъл гарантират, че с този формат можете да “покриете” около 90% от интернет ползвалите по цял свят, което съвсем не е за пренебрегване.
Рекламата в дисплея ще я познаете по следното: тя се визуализира под формата на банер/”кутийка” встрани или в горната част на страницата.
С този формат можете да правите “awareness” тип кампании (да запознавате потребителите с дейността ви, тип брандинг), можете и да достигате такива, които са били на сайта ви и да им напомните за вас.
3. Видеа
Подобно на дисплейните реклами, видеата също могат да бъдат страхотен начин за ангажиране на аудитория. Разликата тук е, че те ще се показват в платформата на Гугъл за видео споделяния, а именно YouTube.
Видео рекламите носят много добър % кликаемост на вашите реклами и имат страхотен потенциал. В много случаи са осезаемо по-ангажиращи вниманието от дисплейните реклами.
4. Шопинг реклами
Изключително ефективен формат, който обаче не е наличен за България, но ако имате онлайн магазин в държави, където е наличен, можете да го ползвате. Специалното на този формат е, че позволява на търговеца да визуализира висококачествени изображения на продуктите си чрез продуктов листинг заедно с цената, например, с което рекламата става доста динамична, визуална, леко наподобяваща рекламите във Фейсбук.
5. Performance Max
Това е един от най-новите рекламни формати в Гугъл Адс със силен потенциал, който виждаме до момента за акаунтите, които управляваме. Тепърва предстои да се доразвива, разбира се.
Той може да се представя много добре, когато се стъпва на основа от данни – в настройките се добавят “сигнали”, които да насочат алгоритъма на кого, кога, къде и какво да покаже.
И сега да се върнем на най-интересната част: предимствата и причините да използвате Гугъл Адс за вашия онлайн магазин/е-магазин.
8 причини защо да се доверите на Google Ads за вашия онлайн магазин/уеб сайт
1. Висока рекламна възвръщаемост + възвръщаемост на инвестицията (ROAS + ROI)
При следните условия:
*ако се управлява правилно (ефективно) рекламата в Гугъл Адс;
*ако се “хващат” моменти на “скоци” в представянето на акаунта и се скалира адекватно;
*ако се следва дългосрочна стратегия;
2. Бързи резултати
За разлика от Фейсбук, който в началото отнема повече средства и време, докато алгоритъмът започне да се “учи” и да хване точната аудитория за вашата дейност, в Гугъл на практика нещата започват да се случват по-бързо; особено когато става дума за мрежата на търсене.
Т.е. може дори много бързо да се случат продажби/запитвания, стига да имате добра стратегия и структура на акаунта.
В началото ви съветваме да избягвате “smart” стратегиите, особено за нови, стартиращи акаунти. Работете с ръчен бид, управлявайте цената за бид/наддаване и лека-полека скалирайте кампаниите според резултатите.
Прочетете и Как да направим по-добър онлайн магазин
3. Получавайте повече запитвания, реализирайте повече продажби
Запомнете, че посещение на сайта ви без продажба веднага не е загубена кауза. Все пак, нека не гледаме на потребителите като на “ходещи касички”.
Всеки има нужда да разгледа, проучи варианти и това е напълно естествено и нормално. Вашата задача е да им дадете достатъчно причини, да ги убедите, че вие сте най-добрият избор с помощта на кампании за ремаркетинг, например, с които да върнете потребителите отново, стимулирайки ги да поръчат, или пък да работите по-добре на ниво бидинг, послания и т.н.
4. Качествен трафик
С реклама в Google можете да контролирате доста добре какъв трафик влиза, като това е следствие от добре свършената работа на ниво настройки, подбор и вид на ключовите думи, аудитории и т.н.
С една дума: колкото по-точно и добро е насочването ви, толкова по-релевантни ще са рекламите ви и толкова по-добри резултати ще виждате във времето.
5. Научавате много за пазара
Можете да видите коя възрастова категория продава, на каква цена, какви интереси имат, от кои градове са (ако добавите градове ръчно) и т.н.
Пред вас се открива море от информация и данни, които трябва да използвате и разчитате умно, за да подобрявате непрекъснато кампаниите си и да печелите все повече и повече.
6. Клиенти на местно и глобално ниво
Можете да достигнете клиенти на практика по цял свят с ppc реклама.
7. Страхотна интеграция с Shopify, WooCommerce, Analytics + подробни данни за ефекта от кампаниите
С помощта на цялата тази информация, можете да видите какъв е разходът ви, цена на конверсия/резултат, conv.rate в проценти, топ ключови думи, позиция спрямо други брандове и още много.
8. Контрол на бюджета (максимална цена на клик, например)
Както вече споменахме, можете да контролирате много добре разхода на бюджета.
При пускане на реклама, можете например ръчно да зададете максимална цена на клик или пък на придобиване на клиент, която сте склонни да дадете към даден момент и във времето да променяте тази цена в зависимост от резултатите.
Е, готови ли сте да стартирате с реклама в Гугъл Адс?
Прочетете преди това още свързани и полезни статии:
- 11 причини да създадем мобилно приложение за нашия онлайн магазин
- Тънкости при разработката на онлайн магазин
Благодарим ви за вниманието!
С уважение,
Webselo.com
