
В понеделник ще започне ремонтът на осветлението в Кривия тунел в Кресненското дефиле. Това съобщи днес министърът на регионалното развитие и благоустройството Иван Иванов, след като министър-председателят Росен Желязков възложи на председателя на УС на АПИ инж. Йордан Вълчев спешно да се възстанови осветлението в срок от 7 дни.
Премиерът форсира изпълнението на ремонта след множество сигнали от граждани и местните власти, и успоредно с това възложи и подмяна на липсващите или компрометирани разделителни колчета през Кресненското дефиле. Росен Желязков посочи, че ефективността на гъвкавите ограничители е доказана през последните години, а статистиката сочи, че след монтирането им тежките пътни инциденти в дефилето са намалели драстично и не са регистрирани загинали хора.


Последва бърза реакция от страна на регионалния министър, който заяви: „Може още в събота и неделя да се работи, но поради това, че ще пътуват граждани, да не създаваме в почивните дни излишно струпване на коли там, затова ще се започне в понеделник и сроковете ще бъдат спазени“, каза министърът на МРРБ.
На въпрос защо чак след разпореждане на премиера започва възстановяването на осветлението в Кривия тунел, председателят на УС на АПИ Йордан Вълчев обясни, че допреди 3 месеца не е имало договор за текущ ремонт и поддръжка на републиканските пътища в този регион, след това в рамките на един месец са премахнали осветлението в авариен режим, за да не се случват инциденти, а изпълнителят е трябвало да подготви проект за ремонтните дейности. Той посочи, че в четвъртък изпълнителят е внесъл в пътната агенция проект, който ще бъде одобрен още в петък от АПИ, и в понеделник ще могат да започнат да работят.
Както „Струма“ писа, демонтажът на осветителните тела в Кривия тунел започна на 25 ноември миналата година от служители на „Грома Холд“, фирмата, която отговаря за пътното поддържане. След това бяха демонтирани и лампите в тунела при с. Железница, Симитли.
Припомняме, че осветлението в двата тунела на Е-79 беше прекъснато заради амортизирана електрическа инсталация. За ремонт на осветителните тела в двата тунела се изготвяше проект, като дейностите бяха възложени от АПИ на фирмата по договора за текущо поддържане на републиканската пътна мрежа на територията на област Благоевград, която е „Грома Холд”. Срокът за завършване на проекта е 10.03.2025 г. След одобрението на готовия проект ще бъде възложено изпълнението на необходимите ремонтни работи, с което ще се реши проблемът с осветеността в съоръженията. Това заявиха от АПИ в отговор на запитване на „Струма“ през октомври 2024 г. Така стана ясно, че в Кривия тунел работят 63 осветителни тела от общо 131 броя, т.е. половината.
В стария тунел „Железница“ на първокласния път работят само 23 от 126 броя лампи, или 103 не светеха. Тази ситуация е на път да се промени, след като премиерът Росен Желязков взе нещата в свои ръце, още повече че лично е запознат с тъмния тунел, тъй като бе избиран няколко пъти за депутат като водач на листата на ГЕРБ в Благоевградска област.
Днес направихме опит за връзка с новия директор на Областно пътно управление – Благоевград Росен Марков относно предстоящия ремонт в Кривия тунел, но секретарката първо заяви, че ще провери дали не е заета, за да се свърже, но след това ни препрати към пресцентъра…
БЕТИНА АПОСТОЛОВА