РЗИ не откри нарушение във взетите 1500 лв. за преглед в „Златни пясъци“

Приключи проверката на Регионалната здравна инспекция във Варна, която се самосезира след случая, в който лекар, практикуващ в к.к. „Златни пясъци“, взе от чуждестранни пациенти близо 1500 лева за преглед, предаде БНР.

Единственото нарушение, заради което д-р Здравко Дамянов от медицинския център в хотел „Централ“ в курорта „Златни пясъци“ край Варна ще бъде санкциониран, е заради написаното на английски медицинско свидетелство, което според закона трябва да бъде само на български. Това съобщи д-р Петър Янев – директор на дирекция „Медицински дейности“ в РЗИ-Варна. 

На 3 август литовското семейство, което живее в Норвегия, е довело малката си дъщеря заради възпаление на ушите в медицинския център на д-р Здравко Дамянов и след лечението е платило 1494 лева. Според закона за лечебните заведения обаче, медицинските центрове, които нямат договор с Националната здравноосигурителна каса, сами формират цените си и няма нарушение, независимо от сумата. 

Проверката на РЗИ показва, че ценоразписът в лечебното заведение е бил поставен на видно място. „Изрично е задължението на лечебното заведение този ценоразпис да бъде разположен на общодостъпно за пациента място. Цените включват медицинските услуги, стойността им, кои пациенти са освободени от такива, кои трябва да плащат тези услуги, както и начина и сроковете на самото финансиране“, поясни д-р Петър Янев. Таван за цената на услугите, които предоставят лечебните заведения – болнични или извънболнични – няма, каза още Янев. 

Вторичният преглед на детето е бил на 5 август, когато са били оформени окончателните документи. „Няма как да санкционираме дадено лечебно заведение за стойността на оказаната медицинска услуга, тъй като няма нормативна регулация, след като е оповестена цената за нея“, допълни д-р Петър Янев. 

Янев коментира и случая с чужденец от Кувейт, задължен да заплати 18 хиляди лева на 29 юли за лечение в медицински център в „Златни пясъци“. 

„Едно лечебно заведение трябва да има един ценоразпис – без значение дали пациентите, които не са здравноосигурени, са българи, граждани на ЕС или извън ЕС. Не съм запознат с този случай. Нямаме жалба, нямаме и друга информация“, заяви д-р Янев. 

loading...


Подобни новини

Остави коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *