Все още живеем в разгара на коронакризата и макар светът бавно да се рестартира очакванията на мнозина са, че ни предстои нова финансова криза още в края на 2020 и началото на 2021 г. Но това съвсем не значи, че светът на бизнеса е изправен пред апокалипсис, защото в историята има някои наистина впечатляващи примери за компании, създадени по време на подобни тежки времена.
През 1907 г. в САЩ е първата голяма финансова криза, но година по-късно група амбициозни инженери основават General Motors, известна днес като един от най-големите конгломерати в автомобилостроенето.
Превъртаме календара до 1953 г., когато Америка отново е в много тежка рецесия след краткото съвземане от Втората световна война. Но на фона на огромната безработица е основана компанията Insta-Burger King. Началото някак очаквано е кошмарно за веригата ресторанти за бързо хранене, но Дейвид Едгъртън и Джеймс МакЛамор решават да инвестират всичко налично в проекта и сменят името просто на Burger King. Днес по света има около 18 000 обекта по света.
Чували ли сте за компанията Cable News Network? Ако ви звучи някак познати, то е защото по света е известна просто като CNN – един от най-мощните информационни източници в Америка. Преди точно 40 години телевизията поставя началото на изцяло новинарските медии, като започва да излъчва новини 24 часа в денонощието. И това на фона на рекордната инфлация в Съединените щати.
И, естествено, идва ред и на Световната финансова криза от 2007-2009 г. Именно тогава се раждат идеите за Uber и Airbnb, които днес поставят нови стандарти в туризма, благодарение на споделените пътувания и алтернативата на хотелиерския бранш.
Коя ще е следващата голяма идея? Убедени сме, че ще разберем съвсем скоро, защото в някой гараж в момента някъде по света стои едно амбициозно момче, което е готово на всичко, за да просъществува идеята му.