Топ теми

Родители съдят учители заради лошите оценки на децата си

Рязък завой в пословичния конфликт между родители и учители. От синдикат „Oбразование“ към КТ „Подкрепа“ алармираха, че са зачестили съдебните дела срещу преподаватели в училищата. Причината е, че родителите са недоволни от оценките на децата си. Директорите на училищата не желаят да коментират казусите, защото смятат, че те натоварват с негативен оттенък институцията им, предава Нова телевизия.

Юлиян Петров от КТ „Подкрепа” обяви, че синдикатът има около 10 сигнала за дела, водени от родители срещу учители.

loading...


Рязък завой в пословичния конфликт между родители и учители. От синдикат „Oбразование“ към КТ „Подкрепа“ алармираха, че са зачестили съдебните дела срещу преподаватели в училищата. Причината е, че родителите са недоволни от оценките на децата си. Директорите на училищата не желаят да коментират казусите, защото смятат, че те натоварват с негативен оттенък институцията им.

Юлиян Петров от КТ „Подкрепа” обяви, че синдикатът има около 10 сигнала за дела, водени от родители срещу учители.

„Безспорно е съществуването на такива дела. И в София, и в Пловдив има такива сигнали. Министерството на образованието и науката /МОН/ трябва да прецени как да реагира. В единия от случаите в училище охраната е разтървала двама ученика, които са се биели. Единият  от учениците е разтълкувал това като физическа намеса и има заведено дело и в съдебната институция, и в Комисията по дискриминация. Друг случай е, че ученик е бил наказан и преместен в друго училище. Родителите са се съгласили първоначално, но в един момент се е появило несъгласие на родителя с това решение и сега в съда преценяват дали това е правилното решение”, разказа той.

Други случаи са свързани с несъгласие с оценка на ученик. Родители подават жалба за несъгласие и съдят учителите. Петров потвърди, че в синдиката има стотици хиляди жалби за несъгласие с оценки и решения на Педагогическите съвети и директора.

„Нашето притеснение като синдикат е, че започваме да виждаме едни процеси, които на базата на последните 25 години преминават границите. Наистина МОН е написало нова стратегия за възпитанието в училище. Тези процеси показват, че нещата никак не са в добра посока и трябва да помислим как да съхраним доверието между учителя и родителя”, заяви Петров.

Подобни новини

Остави коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *