Оспорването на оценки и решения на учителите, включително в съда, вече е станало практика, алармират от синдикат „Образование“ към КТ „Подкрепа“. Хиляди сигнали от родители, несъгласни с определени решения на учителите на техните деца, се разглеждат в момента от експертите в регионалните управления по образованието в страната. Десетки са и съдебните дела, заведени от родителите срещу учители заради поставени ниски оценки на децата им. Това съобщи шефът на синдикат „Образование“ към КТ „Подкрепа“ Юлиан Петров, цитиран от „Сега“.
„Във възрастта, в която децата трябва да усвояват правилата в обществото, те биват учени от своите родители как да ги преодоляват, използвайки съда“, коментира той. Според него оспорването на учителските решения и преценки освен това затруднява изключително много комуникацията между двете страни, както и работата на различните институции. Петров разказва за случай на сбиване между две деца в пловдивско училище. За да спре боя, намиращият се в коридора портиер хваща за ухото едното дете, разпознато като агресор. Родителите му обаче завеждат дело в съда и в Комисията за защита от дискриминация заради отношението към сина им, като към момента жалбата на семейството е отхвърлена. Подобен е и друг казус на двама близнаци в столично училище, единият от които отново е хванат за ухото от учителя си, за да осуети предстояща разправа. В случая децата са преместени в друго училище, но майката е завела дело, течащо в момента, срещу директора заради това, че не е уволнил въпросния учител.
„В системата има 90 хиляди учители и 900 хиляди деца. Със сигурност някъде може да има подобни заведени дела“, заяви просветният министър Красимир Вълчев. По думите му обаче няма индикации проблемът да е системен. Според него най-важното при подобни казуси е доверието между учителите и родителите. „Нека родителите разговарят повече с учителите и им имат повече доверие. Преподавателите пък трябва да са по-комуникативни“, посъветва той.