Топ теми

Родители съдят учители заради оценки на децата си

Оспорването на оценки и решения на учителите, включително в съда, вече е станало практика, алармират от синдикат „Образование“ към КТ „Подкрепа“. Хиляди сигнали от родители, несъгласни с определени решения на учителите на техните деца, се разглеждат в момента от експертите в регионалните управления по образованието в страната. Десетки са и съдебните дела, заведени от родителите срещу учители заради поставени ниски оценки на децата им. Това съобщи шефът на синдикат „Образование“ към КТ „Подкрепа“ Юлиан Петров, цитиран от „Сега“.

Директорите на въпросните училища не желаят да коментират казусите, защото смятат, че те натоварват с негативен оттенък институцията им. Според Петров обаче това е много порочна практика, която говори лошо не за учителите, а за цялостното възпитание на техните ученици.

„Във възрастта, в която децата трябва да усвояват правилата в обществото, те биват учени от своите родители как да ги преодоляват, използвайки съда“, коментира той. Според него оспорването на учителските решения и преценки освен това затруднява изключително много комуникацията между двете страни, както и работата на различните институции. Петров разказва за случай на сбиване между две деца в пловдивско училище. За да спре боя, намиращият се в коридора портиер хваща за ухото едното дете, разпознато като агресор. Родителите му обаче завеждат дело в съда и в Комисията за защита от дискриминация заради отношението към сина им, като към момента жалбата на семейството е отхвърлена. Подобен е и друг казус на двама близнаци в столично училище, единият от които отново е хванат за ухото от учителя си, за да осуети предстояща разправа. В случая децата са преместени в друго училище, но майката е завела дело, течащо в момента, срещу директора заради това, че не е уволнил въпросния учител.

„В системата има 90 хиляди учители и 900 хиляди деца. Със сигурност някъде може да има подобни заведени дела“, заяви просветният министър Красимир Вълчев. По думите му обаче няма индикации проблемът да е системен. Според него най-важното при подобни казуси е доверието между учителите и родителите. „Нека родителите разговарят повече с учителите и им имат повече доверие. Преподавателите пък трябва да са по-комуникативни“, посъветва той.

loading...


Подобни новини

Остави коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *