
Насрочена е по-задълбочена проверка към АДФИ и НАП във връзка с договорите за укрепване на срутища. Изводите на властта са, че от всички договори, едва един обект е завършен – пътя за Рилския министър. Това каза служебният министър на регионалното развитие и благоустройството Виолета Комитова по време на брифинг за свлачищата и пътната поддръжка у нас, цитирана от „Фокус“.
„Бяхме изумени от нашата проверка, че едни милиони държавни средства с министерско постановление, представляват публичен ресурс, след това отиват в нашето министерство и пак са публичен ресурс, после отиват в АПИ, после отиват в „Автомагистрали“ и пак са публичен ресурс и изведнъж като се разпределят на 25 фирми, се превръщат в търговска тайна. Извадили сме си една поука – че търговски дружества, които оперират и с един лев държавни средства, не би трябвало да подлежат на търговска тайна“, каза тя.
„През септември 2019 г. имаме едно министерско постановление, с което предишното правителство целево предоставя 430 милиона лева за решаване на тези наболели проблеми. АПИ разполага с 474 милиона. По силата на договора с Автомагистрали превежда 221 милиона. „Автомагистрали“ АД, разпределя между 25 фирми-изпълнители 188 милиона за ремонт на 84 обекта. Това са авансови плащания. Тези договори приключват през 2021 г.“, уточни регионалният министър и допълни, че това е причината да бъде освободен бившия шеф на Пътната агенция инж. Георги Терзийски.
Към днешна дата от всички 84 обекта е завършен само един – пътят към Рилския манастир на стойност от 6 милиона лева. Останалите 188 милиона все още се намират във фирмите подизпълнителки. Останалите се намират още във фазата на проектирането, констатирала е проверката на МРРБ. Тоест проектите не са реализирани. Много сме далеч скоро да имаме разрешение за строеж по тези проекти, стана ясно от думите на министъра.
По думите на Комитова предстоят още проверки.
Комитова изясни, че не може нищо друго да направи освен да насрочи по-задълбочена проверка към АДФИ и НАП и след това да се изчакат резултатите.
„Много си задавахме въпроса за възможните политики, за изкуството в политиката и било ли е възможно да не раздаваме тези пари преди две години, да финансираме само проектите, които са на обща стойност около половин милион лева, да изчакаме разрешенията за строеж и тогава да раздаваме пари по тези договори. Това е и причината поради която се наложи да се разделя с началника на АПИ – инж. Георги Терзийски“, заяви тя.