СЛЕД ВЪВЕЖДАНЕ НА НОВАТА ЕЛЕКТРОННА СИСТЕМА: Между 15-20 решения на ден издава Първи ТЕЛК в МБАЛ – Благоевград, постъват документи на хора от Пловдив, Варна, Петрич… но най-много са от София

Д-р Т. Константинова: Първоначално получавахме медицински досиета през 15 минути на компютъра на забавени преписки от цялата страна

Как работи новата електронна система за медицински епикризи в Благоевград, която бе въведена от 21 юни? Издават ли се по-ускорено дигиталните решения на ТЕЛК за намалена работоспособност на лица с хронични заболявания? Това провери вчера репортер на „Струма“ в ТЕЛК-1 на МБАЛ – Благоевград, който се намира на втория етаж на поликлиниката.

Характерните в миналото опашки са изчезнали, тъй като пациентите изпращат документите си в регионалната медицинска картотека на РЗИ – Благоевград. В кабинета намираме председателя на ТЕЛК-1 д-р Татяна Константинова и техническия екип, които всеки ден обработват между 15-20 заявления за освидетелстване и преосвидетелстване на лица с увреждания след въвеждането на електронната система.

„Информационното звено в София разпределя по електронен път на случаен принцип досиетата на пациентите от страната. При нас постъпват документи на хора от Пловдив, Варна, Петрич, Сандански, но най-много са от София. Първоначално през август започнахме да ги получаваме през 15 минути на компютъра, което е твърде малко време да се запознаеш с цялата преписка – да разглеждаш стари и нови изследвания, епикризи и да преценим какво решение да вземем. От миналия месец започнаха да ни ги изпращат през половин час, като повечето са забавени случаи от други населени места. При нас няма затлачени преписки, тъй като половин година преди въвеждането на новата система успяхме да ги обработим”, заяви за „Струма” председателят на ТЕЛК-1 д-р Татяна Константинова, която е пулмолог по специалност и в миналото е била шеф на Тубдиспансера.

Признава, че са срещнали трудности с новата система на работа. „Получи се много голям оборот, а ние не бяхме навлезли в нещата. Нямахме и компютри в началото. Наред с това се допускат и грешки, най-вече с по-ранното получаване на досиета на пациенти, чиито решения не са изтекли. През септември получихме досие на пациент, чието решение изтича през януари, а днес на пациент, чието решение е валидно до декември. Налага се да бъдат пренасрочени за друга дата. Но невинаги можем да го направим, защото има проблеми в самата система. Имахме случай с дете, който не беше разгледан, тъй като в началото нямахме педиатър. После, когато дойде педиатър, се оказа, че не можем да изтеглим случай от 1 август и да го разгледаме. И сега търсим начин как да го напишем. Като всяко ново нещо, е нужно време, но вече свикнахме с методиката. Хубавото е, че работим само по документи и не се налага хората да висят на опашка. Увеличи се натоварването на двете технически секретарки, защото всяко решение се изпраща на хартия до лицето с обратна разписка, всичко се сканира. Решенията се изпращат електронно до картотеката на РЗИ и НОИ. Издаваме между 15-20 решения на ден”, обясни д-р Константинова.

В комисията отскоро има очен лекар – д-р Ива Попова, а в състава са още ортопедът д-р Христо Атанасов, неврологът д-р Спаска Георгиева и педиатрите д-р Калпазанова и д-р Кръстев. В МБАЛ – Благоевград има и Втори състав на ТЕЛК, като негов председател е ортопедът д-р Олег Кашукеев. ТЕЛК комисии има още в болниците в Сандански и Гоце Делчев.

БЕТИНА АПОСТОЛОВА

loading...


Подобни новини

Остави коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *