След 10 години в Благоевград г-н Стефано Маркиотто има ясен поглед върху развитото на града ни. Инвеститор и предприемач, който развива бизнес на 3 континента. За него Благоевград се е превърнал във втори дом. Тук той дава възможност за препитание на десетки семейства. И към днешна дата продължава да инвестира средства и да разширява бизнеса си, именно в Благоевград.
– Г-н Маркиотто, вече 10 години развивате успешен бизнес в Благоевград. Защо решихте да инвестирате именно тук?
– Няма нищо случайно. Във фирмата ми преди години работеха около 15 българи и те бяха именно от Благоевград. Преди да предприема крачката да инвестирам тук, вече имах наблюдения върху хората от този край. Разбира се, основна роля при избора ми изигра местоположението – Благоевград има изключително добра локация, предпоставка за развиване на бизнес – само на 100 километра от Гърция, само на 100 километра от София и на 30 километра от Македония. Впоследствие бяха изградени и магистралите, така че логистиката както на суровините, така и износът на готова продукция е изключително удобна.
– Как оценявате взаимодействието на бизнеса с общината, срещате ли разбиране, има ли диалог?
– Определено, да. Един инвеститор може да има сериозен потенциал, но ако няма разбиране от страна на местната власт, нещата няма как да вървят. Мога да кажа, че община Благоевград е приятел на бизнеса. Винаги съм намирал съдействие, смятам, че това е въпрос на далновидност, на добра и устойчива политика.
– Вече са направени първите стъпки за обособяване на Индустриална зона в Благоевград. Как оценявате този факт?
– Това е изключително важна крачка. Реализирането на Индустриална зона ще даде сериозен тласък на развитието на икономика в града, ще пристигнат инвеститори, ще се разкрие сериозен брой работни места. Като представител на бизнеса зная, че за да се стигне дотук, е извървян изключително тежък път, заради липсата терени, на които да бъде обособено подобно нещо. Но всичко е добре, когато свършва добре! Въпреки препятствията, досегашният кмет и кандидат за следващ мандат г-н Камбитов изпълнява поетия ангажимент към бизнеса. Той е диалогичен човек, визионер, винаги съм срещал разбиране и подкрепа от негова страна. Ценя хората, които предпочитат делата пред думите. Ежедневно общувам с мои колеги, предприемачи, чиито впечатления в това отношение се припокриват с моите. Един градоначалник трябва да е силно ангажиран с развитието на общината, която представлява, несъмнено г-н Камбитов е такъв, а това, от своя страна, дава своите резултати.
Развивам бизнеса си на три континента, мога да кажа, че Благоевград се превърна в мой втори дом. Тук давам препитание на десетки семейства и продължавам да инвестирам средства и да разширявам бизнеса си именно в Благоевград. Фактът, че вече са направени първите стъпки за обособяване на Индустриална зона, ме кара да се чувствам спокоен и уверен. Смятам, че това далеч не се отнася само до мен, убеден съм, че като цяло за бизнеса ще бъде осигурена здрава основа, на която да стъпи. Вярвам, че бъдещето пред Благоевград е светло!
– А накъде ще продължавате занапред? Какви са хоризонтите пред Вас и какво планирате в бъдеще?
– Както казах, една от основните ни цели е да продължим да развиваме бизнеса си в Благоевград. Подчертавам отново, че той е с изключително удобна локация, и аз силно го препоръчвам на хората и бизнеса от Италия. Приемам се дори като посланик на града и не спирам да го презентирам пред всички заинтересовани.
В по-широк аспект ще кажа, че наскоро придобихме едно изключително сериозно предприятие, опериращо много години на нашия пазар, и това е дружеството „СИЛТЕК“ ООД, чието придобиване ни изведе на едно от челните места в нашия сектор, и сега дружеството ни прерасна в „Гомсил Италия” ООД. За нас това е освен голяма крачка напред, но и сериозно предизвикателство, което трябва да преодолеем, защото разширяването винаги крие рискове. Сега ние изнасяме в почти всички страни от Европейския съюз, като Холандия, Испания, Англия, Гърция, Франция, Хърватска, като в момента вниманието ни е насочено към Сърбия и Русия като потенциални клиенти. Гледаме вече и към едни непознати и много конкурентни пазари и това са пазарите, каквито са Турция и Гърция.