Цените на автомобилите втора ръка може да се увеличат, алармираха от бранша в Дупница. Причината за това е планираното облагане при внос на старите коли. Само преди ден министърът на транспорта Георги Гвоздейков заговори за нов данък от минимум 500 лева за всяка кола втора употреба. По думите му целта е със средствата да се създаде фонд, с който да се стимулира покупката на електроавтомобили, като мярка за насърчаване на по-екологичен тип транспорт.
Всичко това обаче ще удари по джоба на обикновения българин, категорични са търговците в Дупница, които са най-многобройните на територията на цяла България.
„Каквото и да се въведе, то ще бъде за сметка потребителя. Тази част от българския народ, които нямат възможност да си купят нови коли, отново ще бъде ощетена. Ние сме работили, когато митото за внос беше не 500, а 2500 лева, някои стигаха дори до 5000, че и 10 000 лева. И всичко това се слага допълнително върху цената на автомобила, което трябва да плати обикновеният гражданин. Независимо как ще го прокламират, то ще рефлектира само върху нашите сънародници и сумата, която ще трябва да платят при покупка на автомобил втора ръка“, коментира пред репортер на „Струма“ председателят на Сдружението на автотърговците в Дупница Вергил Кацов.
Той даде пример с екотаксите, които са подобен данък, но отново се плащат от купувачите. Дупничанинът обърна внимание и на факта, че тези пари, които също всеки българин плаща, отиват само в няколко частни фирми. В момента те варират от 300 и няколко лева за леки автомобили до близо 2000 лева за камиони.
„Това са десетки, да не кажа стотици, милиони на година. Те пак се водят върху търговците и официално се плащат от вносителите, но те ги прибавят към цената на автомобила и в крайна сметка се плащат от този, който си купува колата. Защото това също е вътре, в цената на колата. Същото ще се случи и с тези 500 лева, ако бъде въведен подобен данък. Много правилен е въпросът към министъра как ще се калкулират тези пари. И вижте какъв лицемерен отговор бе даден – че е работа на търговците как ще калкулират този данък… Ясно е как – от джоба на най-бедните българи. Всичко е игра на думи. Бюджетът пак ще се пълни за сметка на обикновения човек. Обществото ще плаща, вместо някои големи фирми, които накрая прибират всичко, било чрез ДДС схеми, раздути обществени поръчки и други подобни. А най-уязвимата част от обществото ще трябва да вади от джоба си, за да пълни бюджета…“, добави Вергил Кацов.
Според него от доста време не е имало увеличение на цените на автомобилите втора ръка в България и дори е имало раздвижване на пазара в последните месеци.
ДИМИТЪР ИКОНОМОВ
Собственици на автокъщи в Дупница: 500 лв. данък за внос на кола втора употреба е пореден удар върху обикновения българин
loading...