Собственици на хотели в Сапарева баня: Авария на тръбата на Гейзера ни остави без минерална вода, клиенти отменят резервациите си

Собственици на хотели в Сапарева баня се оплакват, че клиентите отменят резервации заради тежка авария на тръбата на Гейзера в Сапарева баня. „Търпим загуби, не се знае кога ще заработим нормално”, гневни са хотелиери.

Тежка авария на сондажната тръба на Гейзера спря преди 3 дена минералната вода до част от хотелите и къщите за гости в Сапарева баня. Сондажната тръба, през която изригва фонтанът на Гейзера, е поставена през 1961 г. и е силно корозирала от минералната вода.

„Някои гости на хотелите ни си отмениха резервациите, като разбраха, че няма топла вода в басейните. Резервоарите с минерална вода са празни и нямаме ритмичност при доставката й. Търпим загуби“, коментираха хотелиери.

От три дни кметът на община Сапарева баня Калин Гелев е почти нонстоп край Гейзера и търси вариант и специалисти, които да работят при гореща 103 градуса пара, която излиза от тръбата. Той е потърсил помощ от Българска асоциация за подземни води. Вчера е пристигнал най-добрият специалист в тази област на място в Сапарева баня. Мястото на спуканата тръба е локализирано и се търси вариант за ремонта на тръбата, който се усложнява от високата температура. Дебитът на водата достига до 30 л/сек. 

В последните години на почти всяко заседание на ОбС в Сапарева баня се дава разрешение за водоползване на минерална вода от туристически обекти, хотели и къщи за гости. Само за две години са издадени над 40 разрешителни за използване на минералната вода.

Както „Струма“ писа, през 2021 г. на заседание на ОбС в Сапарева баня стана известно, че количеството минерална вода е раздадено на туристически обекти и когато падне дебитът, тя не достига до всички хотели и къщи за гости.

ЙОРДАНКА ПОПОВА 

loading...


Подобни новини

Остави коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *