Общинският съвет в Радомир на последното си за годината заседание вчера единодушно за трета поредна година запази таксата за битови отпадъци за града, като собствениците на имоти в града ще плащат 5 промила спрямо данъчната оценка, за селата те са 9 промила, а за нежилищни имоти на предприятията – 7 промила.
Одобрена бе предложената от кмета Пламен Алексиев план-сметка за поддържане чистотата на територията на общината в размер от 2 465 255 лв. без ДДС, или 2 805 715 лв. с ДДС. В нея са включени 950 000 лв. без ДДС за събирането на битовите отпадъци и транспортирането им до инсталации и съоръжения за третирането, предварителното им съхраняване и транспортиране, без разделното събиране. За проучване, проектиране и изграждане, поддържане, експлоатация, закриване и мониторинг – 1 345 775 лв. без ДДС, и за зимно и лятно почистване – 169 500 лв. без ДДС.
Не са предвидени в план-сметката средства за закупуване на съдове за сметосъбиране, защото фирмата, изпълнител на услугата, е задължена да представи собствени.
Приет бе доклад за готовността на общината за зимното поддържане на уличната мрежа и общинските пътища, като общината има сключен договор за зимно и лятно почистване на уличните платна, площади, алеи и други територии за обществено ползване с фирма „Вива метал“ ООД, а за зимно поддържане на четвъртокласната пътна мрежа – с фирма „Инфракорект строй“ ЕООД. В селата е осигурена допълнителна техника от кооперациите, уточнена от кметовете и кметските наместници.
Приета бе и програма за отпускане на еднократна финансова помощ за насърчаване на раждаемостта и отглеждането на деца. Според нея ще се допускат до кандидатстване за помощи жители на общината, които са с постоянен адрес в Радомирско повече от две години от рождената дата на детето или от акта на осиновяването му.
Родители с настоящ адрес на територията на община Радомир също ще бъдат подпомагани, но ако поне единият от тях живее тук минимум три години от раждането на детето или осиновяването му.
За да имат право да кандидатстват, родителите трябва да имат завършено най-малко средно образование. Паричните помощи ще се финансират от общинския бюджет. Еднократният размер на помощта при спазване изискванията на програмата е на стойност 600 лв. При раждане на близнаци тя ще се изплаща за всяко дете. Изпълнението на програмата ще се контролира от кмета на общината.
Съветниците одобриха и предоставянето на целево финансиране като капиталов трансфер на 250 000 лева на „Медицински център – Радомир“ ЕООД за закупуване на медицинска рентгенова апаратура – дигитална графична рентгенова система. Сумата е от остатъка от отпуснатите от Министерския съвет през октомври т.г. 362 120 лева за изпълнение на мерки, свързани с Covid-19. В общината са постъпили оферти от три фирми, като е избрана фирма „СОЛОМЕД“ ЕООД.
На заседанието бяха одобрени парцеларен план „Изграждане на транзитен водопровод и реконструкция на Главен клон І за средна зона на града” и парцеларен план „Изграждане на главен колектор ІІІ в квартал „Върба“ на Радомир.
Приети бяха и промени в групите общински жилища, годишният отчет за изпълнение на включените проекти в плана за действие на общинските концесии и на действащите концесионни договори, и предложените от председателя на минипарламента Светослав Кирилов съдебни заседатели в Районен съд до 2024 година.
Не бе прието за разглеждане искането на общинския съветник от БСП Елена Славчева да бъдат забранени фойерверките за Нова година, тъй като подобен текст има в Наредба №1, забраняващ нарушаване на обществения ред. Реши се на следващо заседание да бъде конкретизиран текстът и тогава да бъде внесен в Общинския съвет за обсъждане.
КРАСИМИРА СТОИМЕНОВА