Окръжният съд в Кюстендил оправда шофьора на ученически автобус в Бобошево Стойчо Съравски, който бе обвинен от прокуратурата, че за времето от 22.06.2005 г. до 17.03.2009 г. е източил 1633,63 литра дизелово гориво на обща стойност 3104,01 лева.
Второто обвинение е заради това, че шофьорът е представил 732 пътни листа, в които е удостоверил неверни обстоятелства – изминатия от автобуса „Хюндай Каунти” пробег и показанията на спидометъра на същия автобус, с цел да бъдат използвани тези документи като доказателство за изхарченото гориво.
Подсъдимият е зареждал гориво за автобуса, за което е подписвал документи за получател, получавал е, оформял е и представял за заверка пътния лист за движение и отчитане на извършения пробег и изчисляване на полагащия се разход на гориво на училищния автобус.
При извършената проверка на съставените общо 732 пътни листа от водача на автобуса „Хюндай Каунти“ Стойчо Съравски за цитирания период е установено, че отразените начални и крайни показания следват отразения от водача изминат за деня пробег по стойност. Това рефлектира и върху изчисляването на разхода на гориво, съобразно установената разходна норма 15 л на 100 км и утвърденото завишение 5% за зимни условия, с които е заверявана партидата му на подотчетно лице и е намалявано задължението му за действително зареденото гориво.
При докарването на училищния автобус от София в Бобошево шофьорът Стойчо се е оплакал, че има „тресене“ при движение и километражът не отчитал. Когато в община Бобошево дошъл техник от фирмата, обслужваща автобуса, за да постави ограничител на скоростта, от него разбрали, че тахографът, поставен на всички корейски автобуси, не отчита вярно скоростта и километража и затова автобусът не е изпращан нито за ремонт, нито за проверка. С автобуса е имало доста проблеми, за част от които подсъдимият е сигнализирал общината.
Недоказани остават обстоятелствата по какви маршрути е бил задължен да шофира Стойчо, колко пъти на ден в различните посоки, респективно колко километра на ден е изминавал през редовните учебни дни и през неучебните присъствени дни, през ученическите ваканции, доколкото са събрани доказателства, че и във ваканционни дни са били съставяни пътни листове, както и не е доказано по делото времето, мястото и разстоянието на изпълняваните маршрути. По делото не се е установило да е било зареждано гориво в повече от това, което е необходимо за изминаване на установения маршрут при наличната разходна норма на автобуса и на парното, както и не е доказано какъв е бил конкретният маршрут.
Съдебното определение на съдия Надя Георгиева е окончателно и не подлежи на обжалване.
ГЕРГАНА ИВАНОВА