С мнозинство от 21 съветници в Сандански гласуваха 67 млн. лв. бюджет на общината за настоящата календарна година. „Против” гласуваха съветниците от ПП ГЕРБ, а Николай Шаламандов се въздържа.
Сумата за делегирани от държавата дейности е в размер на 46.6 млн. лв. и бележи завишение с 5 млн. лв., сравнено с предходната година, което идва от увеличение на работната заплата в образованието и социалната сфера. Тези средства вече са разпределени в бюджетите на второстепенните разпоредители.
За социално осигуряване, подпомагане и грижи сумата е 4 462 000 лв. Заложените средства от местни приходи са в размер на 20.7 млн. лв. Най-много са заложените средства в приходната и разходната част в сектор „Образование” – 46 млн. лв. За здравеопазване са заложени разходи в размер на 2.6 млн. лв., за култура средствата са в размер на 1 млн. лв. В графа „Капиталови разходи” са заложени 5.4 млн. лв. За социални дейности сумата е в размер на 1,1. млн. лв.
Преди да бъде подложен на гласуване, кметът Атанас Стоянов сподели, че като цифра бюджетът е внушителен и това е на база увеличението на заплатите в сектор „Образование”. Тези средства се превеждат първо на общината и оттам на училища и детски градини. Увеличението на заплатите в общинската администрация е в размер на 15 процента.
Председателят на ОбС Георги Батев даде думата на съветниците за предложения по рамката на бюджета и за промяна на заложените приходи и разходи. По предложение на съветника Ивелин Терзийски са заложени 10 000 лв. за закупуване на интерактивни пособия за училищата в Сандански. По предложение на съветника Костадин Миндов е завишена с 10 000 лв. субсидията за ин витро процедури, която в рамката на бюджета е 20 000 лв.
Антон Цанев предложи завишаване и на субсидията за отпускане на помощи на социално слаби и хора със здравословни проблемни, която от 20 000 лв. става 26 000 лв., което е на база увеличение на възнагражденията за осигурителни плащания, за издръжка на училищата и детските градини.
Общо със 70 хиляди лева бе завишена рамката на проектобюджета на общината по време на обсъжданията.
ЛИДИЯ МАНЕВА