Таксиметраджии в Благоевград пак искат вдигане на тарифите, предлагат ОбС да определи дали с 20, или с 30 ст/км

Таксиметраджии в Благоевград отново искат вдигане на тарифите за услугата с две предложения на представители на фирми , внесени за дискусия в постоянните комисии на ОбС. И двете искания са депозирани в Общината в средата на септември, но на предишния състав на съвета не му остана време да ги разисква и гласува.

Както „Струма“ писа, председателят на Съюза на таксиметровите превозвачи в Благоевград Росен Начев предлага увеличение на минималната и максимална цени за превоз на пътници на километър да се вдигне с 20 ст. и минималната дневна тарифа от 0,75 лв. да скочи на 0,95 лв./км, а максималната да е 1,40 лв./км. За нощната тарифа той предлага да стане 1,05 лв./км минимална и 1,50 лв. максимална. Мотивите за промяната са над 30% инфлация от 2018 г., когато последно бяха коригирани тарифите и двойно увеличение на разходите за дейността. Заради това младите хора масово напускат бранша и се получава почти ежедневен дефицит на таксита в общината, мотивира искането си Р. Начев.

Подобно искане, но за увеличение с 30 ст. на тарифите, е депозирал и Методи Стамболийски в качеството си на представител на 22 таксиметрови фирми с около 180 таксита. Те настояват ОбС да утвърди минимална дневна тафифа от 1,05 лв./км, а максимална – 1,45 лв./км, и нощни тарифи 1,30 лв. минимална и 1,70 лв./км максимална. Като причина за искания ръст посочват, че през последните 2-3 г. са се повишили всички разходи за извършване на дейността.

Предложението е внесено до ОбС от бившия вр.и.д. кмет Анита Коцелова и заради процедурите по учредяване на новия състав на местния парламент и на постоянните комисии чак сега влиза за дискусии.

От миналата година досега имаше няколко опита да се вдигнат минималните тарифи за превоз на пътници. До момента нито един от тях не успя заради съпротивата на част от таксиметраджиите, чийто представител Спас Калаузки яростно настоява местният парламент да не променя административно съществуващата ценова рамка, защото максимумът на сега действащата не е достигнат. Той успешно защити тезата си, че и в момента фирмите, които искат да вдигнат тарифите, могат да го направят, защото одобрените цени за дневна тарифа например са в диапазона от 0,75 лв./км до 1,10 лв./км. Според него административното увеличение ще задължи и таксиметраджиите, които не искат да увеличат цените, да го направят, а потърпевшите ще са клиентите

Очаква се темата да се разисква на последната сесия на местния парламент за годината, която вероятно ще се свика на 29 декември.

ДИМИТРИНА АСЕНОВА

loading...


Подобни новини

2 Коментара

  1. ОБС да гласува вдигане на цените!

    Първият коментар е принципно правилен, само че проблемът идва от там, че самите пределни прагове за цената на услугата са ниски – в Благоевград ГОРНИЯТ праг, подчертавам дебело ГОРНИЯТ, е 1,20 лв./км. В София, Кюстендил, Сандански дори и много други околни градове… 1,20 лв./км. е МИНИМАЛЕН праг за извършване на таксиметрова услуга. Не се ли актуализират цените от общинския съвет на предстоящата сесия има реален риск Благоевград да остане без таксита, дори и някой да иска да плати двойна или тройна цена за превоз. Време е общината и съветниците да спрат да защитават интересите на няколко човека и техните кухи таксиметрови фирми, които живеят на гърба на момчетата. Време е така също и за проверки по офисите на тези измислени герои за да се види какви данъци плащат, изрядни ли са, с каква недекларирана дейност още се занимават, как издържат на толкова ниски цени и така нататък. Институциите да не спят зимен сън, а да се активират и да ги проверяват ежедневно!!!

    Отговори
  2. Уточнение

    Доколкото стана ясно при предишното такова „искане“, всеки превозвач има правото САМ да вдигне цената на услугата, обаче не иска. ИСКАТ Общината да направи това, а фирмите да се гушнат уютно в обятията на колективната анонимност. Това е нещо като местна КЕВР, която да носи отговорността. Аз залагам на автобусния транспорт.

    Отговори

Остави коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *