Хората с говорни и слухови проблеми най-накрая ще могат да подават сигнали на спешния номер 112. Системата е разработена за 3 месеца и струва около 600 000 лева.
Посредством интернет приложение хората, които имат говорни или слухови проблеми, вече ще могат да подават сигнали през чат. Как ще се случва това?
Досега операторите на телефон 112 само слушаха. От днес ще чатят.
„Без чат нищо не може да стане всъщност. Ние нищо не можем да направим“, каза председателят на Младежката организация на глухите Росица Караджова.
Те са около 100 000 българи, които не чуват и не могат да говорят.
„Затова се боря всеки ден, за да им пълен достъп за всички хора“, заяви Караджова пред Нова телевизия.
Тя е Росица Караджова, която е председател на Младежката организация на глухите. Заедно с нейн приятел участват в клипа по проекта за достъп на хората с говорни и слухови проблеми до 112.
„Националната система 112 за мен е много радостна новина, защото тя мисли за глухите хора, за достъпа им, за всички със слухови и говорни уреждания“, каза Караджова.
„Първата стъпка е човекът да се регистрира, след което се вписва в приложението. Имаме вече регистрирани“, заяви държавният експерт в 112 Заки Малунски.
Над 100 души вече са си инсталирали приложението.
За 2018 общият брой на сигналите към 112 е 3 663 790. През 2017 са били с 10 % повече (или 4 066 274).
Системата вече е усъвършенствана. Звената за бързо реагиране са с интернет връзка помежду си, а сигналите са с точни координати на местонахождението. Обещава, че ще има максимум 52 минути забавяне при работата, както е по европейски стандарт.
„Няма да има повече проблеми“, заяви Малунски.
За Росица все още има проблем. Технически. И затова не се е регистрирала в новото приложение. Но пък си има своя асистент и преводач – Силвана Павлова, която е нейните уши и глас.