Успешно приключва участието на ОУ ,,Христаки Павлович’’ в гр. Дупница в проект „Нашето зелено училище“

Успешно приключва участието на ОУ ,,Христаки Павлович’’ в гр. Дупница в проект „Нашето зелено училище“ 2023-1-BG01-KA122-SCH-000145612 по програма „Еразъм +“. Работата по проекта обаче ще продължи за учениците и колектива на училището. С общи усилия в двора на училището е създадено опитно поле „Вълшебната билкарница“, поставени са хранилки и къщички за птици. В своеобразна екоработилница под ръководството на Лора Делибалтова и Таня Николова учениците изработват екокартички, които могат да се засадят, и уникален наръчник за ползите от билките. Координаторът по проекта, Мая Пейчева, сподели:

„През месец август 2023г. посетих Флоренция, където участвах в квалификационен курс „Промени в околната среда за устойчиви училища“, организиран от EUROPASS TEACHER ACADEMY. Обмених опит с колеги от други европейски държави, надградих знанията си по екологични проблеми и научих добри практики, които биха помогнали за успешното ангажиране на учители и ученици в създаването на едно истински „зелено“ училище.

Динамичните промени в днешния свят ни налагат отговорност за възпитаване на екологосъобразно поведение у подрастващите и повишаване на екологичната им култура. Отчитайки това, че създаването на чиста и красива околна среда е предпоставка за приобщаване на ученици и родители към „зелената идея“, нашият колектив разбира необходимостта от създаване на устойчива околна среда и нейното опазване.Целите на проекта и на нашето училище са: изграждане на трайна екологична отговорност за чиста околна среда и изграждане на екологична култура у учениците. Доброволният труд на учениците в дейностите с екологично измерение провокира познавателния интерес към опознаване, разбиране и опазване на околната среда

Опазването на околната среда е първостепенен проблем на нашия век. Нужно е педагогическите специалисти да бъдат модел за подражание на учениците, да бъдат създатели на зелена училищна култура (рециклиране, разделно събиране на отпадъци, пестене на вода и електроенергия) и училище, където устойчивото поведение да стане нормална част от ежедневието.

Аспектите на устойчивото екологично развитиетрябва да бъдат въведени в ежедневния живот на училището по конкретен начин. Опитваме се да въведем устойчивост в класната стая стъпка по стъпка – от основнотоопределение до разработване напроекти с участието на учениците. По този начин ще им помогнем да се ангажират и да са съпричастни спроблемите, породени от климтичните промени. Чрез повишаване на екологичната си култура учениците ше преосмислят връзката си с околната среда. Самото им участие в планираните дейности – създаване на опитно поле „Билкарница“, изработване и поставяне на къщички и хранилки за птици, оформяне на зелен кът в двора на училището, пестене на вода и енергия, разделно събиране на отпадъци, рециклиране и други,предложени от самите тях, ще послужи за тяхното ангажиране в опазване на това, което сами са изградили и изработили.“

„Финансирано от Европейския съюз. Изразените възгледи и мнения принадлежат изцяло на техния автор и не отразяват непременно възгледите и мненията на Европейския съюз или на ЦРЧР. За тях не носи отговорност нито Европейският съюз, нито предоставящият орган.“

loading...


Подобни новини

Остави коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *