„Царските двери на смисъла, или Голям сърдечен иконостас 2” сътвори в пандемията кюстендилският художник Станислав Божанков

Живописна инсталация „Царските двери на смисъла (Голям сърдечен иконостас 2)“ на Станислав Божанков представиха в недостроената нова част на художествената галерия „Владимир Димитров-Майстора“ в Кюстендил. Инсталацията е плод на четвъртата вълна на коронавируса. И докато първото й издание творецът е създавал цели 20 години, то вторият цикъл се получил изведнъж, само за месец и като реакция на силно компресираните ни от драматизма на битието ценностни, морални и чисто личностни натрупвания и същностни преображения, споделя авторът. 

В изложбата са представени и експериментални графики, рисунки и колажи, а експозицията е сътворена от пясък, въглен, намерени предмети от селската плевня и 200-годишни дъски, изрисувани от времето.

„Еко-иконостасът обаче не е създаден само с параноичната потребност от „еко“, но и заради обърканата и замърсена хармония на ценностните ни връзки и социална комуникация”, допълва Божанков.

Станислав Божанков е роден през 1966 г. в Кюстендил. Завършил е магистърска степен в областта на графиката в Академията за изящни изкуства „Ян Матейко“, Краков, Полша, в студиото на проф. Анджей Пийч. Работи в областта на живописта, рисунката и графиката. Участвал е в около 400 изложби по цял свят.

ГЕРГАНА ИВАНОВА

loading...


Подобни новини

Остави коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *