Volkswagen получава много любов и омраза в еднаква степен. Често е прославян за своята „германска инженерна мисъл“, която едва докосва повърхността, тъй като е известен с надеждността, комфорта и доброто си поведение на пътя. Той също така се гордее с това, че е вторият по големина производител на автомобили в света по производство. Но както се казва, с голямата сила идва и голямата отговорност. Volkswagen може да е „на върха“ по отношение на глобалното производство и продажби на автомобили, но Consumer Reports го класира на 26-о място сред другите автомобилни марки в Америка през 2025 г. Той се класира на 13-о място по поддръжка и надеждност, на 25-о място по удовлетвореност на собствениците и на 16-о и 18-о място по надеждност на употребявани и нови автомобили.
Независимо от надеждността и доброто име на немското инженерство, автомобилите Volkswagen са известни с някои често срещани проблеми, включително електрически неизправности, проблеми с трансмисията и повреди на двигателя. Все пак тези проблеми не засягат всички модели на Volkswagen. Например, атмосферните 2-литрови и 2,5-литрови двигатели са сред най-надеждните двигатели на Volkswagen. Въпреки това в някои модели все още се наблюдават електрически проблеми. Същевременно, според предишни собственици, има често срещани проблеми с турбокомпресорните двигатели 1.8T и 2.0T, като например системата PCV (Positive Crankcase Ventilation), водна помпа, бобини и инжектори за гориво.
2008, 2013, 2022 и 2023 Volkswagen Tiguans – проблеми с веригата за синхронизация и двигателя
Автомобилната индустрия се ориентира към кросоувъри и SUV автомобили, а от дебюта си през 2007 г. Volkswagen Tiguan поддържа стабилна популярност. Това е най-продаваният модел на марката в САЩ, с над 94 000 продадени бройки през 2024 г. Tiguan 2025 е доста впечатляващ, с премиум екстериорен дизайн, ефективно подаване на мощност (при базовата версия с предно задвижване), отлично окачване и интелигентни функции.
Моделите VW Tiguan, произведени между 2008 и 2013 г., са известни с преждевременна повреда на веригата за синхронизация и висока консумация на масло – проблеми, които, ако не бъдат отстранени, могат да доведат до катастрофална повреда на двигателя. Основният виновник е натегателят на веригата за синхронизация на 2,0-литровия TSI двигател, който е податлив на повреди. Когато той се повреди, веригата за синхронизация може да се измести от ролките, което влияе на синхронизацията на клапаните на двигателя. Признаците за повреда на веригата за синхронизация включват прекъсвания в работата на двигателя, загуба на мощност и неравномерен ход на празен ход. Високата консумация на масло, засягаща моделите от 2022 и 2023 г., се дължи главно на дефектни бутални пръстени, което принуждава собствениците да доливат масло между рутинните сервизни прегледи.

Ако притежавате някой от засегнатите модели, обърнете внимание на шумове като тракане или тиктакане при стартиране – това може да е ранен признак за проблеми със синхронизацията. Ако вече имате проблеми с пропуски на запалване или неравномерен холост ход, препоръчително е да потърсите механик, който да провери натегача на веригата за синхронизация, и да обмислите нейната подмяна. Най-важното е, че Volkswagen предлага 60 000 мили петгодишна гаранция за задвижващия механизъм на Tiguan, която може да покрие този проблем.
2011-2013 Volkswagen Jetta проблеми с трансмисията и електрическата система
Във форумите има много положителни отзиви за Volkswagen Jetta от предишни собственици. Този популярен седан на Volkswagen е спечелил отлична репутация сред любителите на седаните благодарение на отличната си икономичност, плавното движение, просторния интериор и отзивчивото управление. От друга страна, Volkswagen Jetta може да бъде проблематичен поради повреди в трансмисията на скоростната кутия DSG (Direct Shift Gearbox) при моделите от началото на 2010 г. (2011-2013). Собствениците съобщават за проблеми с превключването, течове на течности и мехатронни повреди, които водят до резки промени в предавките и трудно превключване, а в някои случаи и до загуба на мощност.
Volkswagen Jetta от началото на 2010 г. също имаше електрически проблеми, засягащи електрическите прозорци и централната заключваща система. Най-забележително е, че собствениците са съобщили за страшния „ефект на коледната елха“ – кодиран термин сред автомобилните ентусиасти, който описва множество предупредителни светлини на таблото на Volkswagen. За да изпреварят тези проблеми, на собствениците на Jetta се препоръчва да се придържат към редовна смяна на трансмисионната течност, да сканират предупредителните светлини веднага щом се появят, да се консултират със специалист на VW за електрически проблеми и редовно да проверяват за отзовавания или технически бюлетини от производителя.
2003 и 2015-2020 Volkswagen Passat проблеми с бобината и горивната система
Преди да бъде спрян от производство през 2023 г., Volkswagen Passat беше сравнително популярен конкурент в сегмента на средно големите седани в САЩ. Подобно на Jetta, Passat предлагаше изтънчено управление, комфорт и практичност, но не без някои проблеми с надеждността. Моделите VW Passat, по-специално тези с 1.8T турбо двигатели, са известни с проблеми с бобините, които могат да причинят трудно стартиране или загуба на мощност на автомобила. Volkswagen има история на повреди в запалителната система с бобини на конкретни модели, включително GTI, Golf, Jetta и Passat, което накара компанията да стартира кампания за удовлетвореност на клиентите (CSC) през 2003 г.
Моделите Passat от 2015 до 2020 г. също имат проблеми с горивната система, по-специално с инжекторите и горивната помпа, което също накара автомобилния производител да обяви отзоваване. Проблемите с горивната система на Passat често се проявяват като прекъсване на двигателя, пропуски в запалването, затруднения при стартиране, мигаща индикаторна лампа за неизправност (MIL) и дори спиране на двигателя. Ако притежавате Volkswagen Passat от засегнатите години, използвайте само висококачествено гориво и филтри. Също така сменете бобините при първите признаци на пропуски в запалването. Практическо правило е да се извършват редовни диагностични тестове, за да се откриват навреме малките проблеми.
2011-2020 Volkswagen Golf/GTI проблеми с охлаждането, турбото и сензорите
Моделите Volkswagen Golf и GTI са очевиден избор, ако търсите автомобил със спортен характер от германския производител. Те имат характер, добро поведение на пътя и струват само част от цената на автомобилите от клас А с високи експлоатационни характеристики. Моделите MK7 (2015-2018) обаче са податливи на проблеми с турбокомпресора поради засядане на шарнирния вал на изпускателната клапа и недостиг на масло. Тези проблеми с турбото могат да доведат до намаляване на мощността, изпускане на дим и лош разход на гориво. Моделите Golf и GTI, което означава Gran Turismo Iniezione, са известни и с течове в охладителната система (2011-2014) и проблеми с дефектни сензори при по-новите модели.

Трудно е да не изтласкате Golf GTI до границите му – в края на краищата, той е създаден за динамично шофиране. Въпреки това, поради проблемите с турбото, е важно да го оставите да се охлади след интензивно шофиране, преди да изключите двигателя. Инсталирането на качествен турбо таймер от вторичния пазар може да ви помогне да се справите с това. По време на редовната поддръжка не забравяйте да проверите всички сензори и да замените износените. Както при всеки автомобил, независимо дали е стандартен Golf или GTI, редовното проверяване на нивото на охлаждащата течност е от съществено значение за дълголетието на двигателя.
Съвети за превантивна поддръжка за собствениците на Volkswagen
Ето истината. Надеждността на Volkswagen варира и най-често зависи от модела и годината на производство. Проблемите на германския производител не започнаха с дизеловия скандал – в Америка те датират от 90-те години на миналия век, белязани от слаби продажби, опетнена репутация и проблеми с надеждността. За щастие VW Jetta и MK3 Golf допринесоха значително за промяната на ситуацията.
Надеждността на автомобила е двупосочна улица и собственикът играе огромна роля. Ако искате да купите употребяван Volkswagen, започнете с проверка на VIN, за да идентифицирате евентуални отворени отзовавания. Когато купувате употребяван Volkswagen, проверете внимателно VIN на автомобила, за да проверите дали има отворени отзовавания. Ако е възможно, консултирайте се с сертифициран специалист на VW.
За настоящите собственици на VW е от съществено значение да следват препоръчителния график за поддръжка, но ако положат допълнителни усилия, това може да доведе до значително подобряване на надеждността. Това може да означава инвестиране в личен диагностичен инструмент или по-честа смяна на маслото. Според собственик на Volkswagen в Reddit съкращаването на интервалите за смяна на маслото до 5000 мили вместо препоръчаните от производителя 10 000 мили може да спомогне за удължаване живота на двигателя. Ако току-що сте се насочили към VW, присъединяването към местен клуб или онлайн общност може да бъде чудесен начин да научите от другите и да идентифицирате потенциални проблеми на ранен етап.
