Благоевградски международен шофьор сигнализира в редакцията на „Струма“, че двата тунела на главен път Е-79 – при с. Железница и Кривия тунел в Кресненското дефиле, са неосветени, което ги прави опасни.
„Днес като по чудо съм жив. На косъм бях да катастрофирам в Кривия тунел. На завоя в тунела беше пълна тъмница и инстинктивно спрях лекия си автомобил „Мерцедес“ в насрещното платно. Добре че румънският тираджия, който караше след мен, се усети и намали скоростта, иначе щях да стана на „кайма“. В тунела светят 2 крушки на влизане и 4 на излизане. Същото е положението и в тунела при с. Железница, и той е слабо осветен. Всяка седмица ми се налага да пътувам по това направление. От 42 г. съм международен шофьор, но такова безобразие и безхаберие никъде не съм видял! Аз все пак съм опитен шофьор, но ако днес на мое място беше някой млад шофьор, щеше да се претрепе. Кой носи отговорност за това състояние на тунелите?“, попита Димитър Дечев, който, след като е оцелял при опасната ситуация, се обади на редакционния телефон.
Репортер на „Струма“ се обърна към Областно пътно управление – Благоевград, но жената, която се обади на служебния телефон, заяви, че са без директор и да търсим информация от Агенция „Пътна инфраструктура“ (АПИ).


Припомняме, че директорът на ОПУ – Благоевград Иван Кунев подаде молба за напускане на 11 септември след ведомствен скандал със служител, стигнал до физическа саморазправа. Вчера се разбра, че месец след това се още няма шеф, макар и временен. Във връзка с читателския сигнал изпратихме до пресцентъра на АПИ следните въпроси, на които очакваме отговор:
1. Колко крушки работят в Кривия тунел?
2. Има ли неработещи крушки и в стария тунел при с. Железница на главен път Е-79?
3. Какви действия ще бъдат предприети и в какъв срок за отстраняване на проблема с цел осигуряване на пътна безопасност?
Проблемът с осветлението на двата тунела е изключително сериозен, тъй като ежедневно оттам минават хиляди автомобили, и това е най-натоварената международна пътна артерия по направлението Благоевград – Кулата. Миналия месец точно в Кривия тунел стана катастрофа между товарен и лек автомобил. Пътният инцидент се случи на 13 септември около 14:50 ч., като при сблъсъка пострадаха пътуващи в лекия автомобил дядо и внук. Вследствие на удара възрастният мъж бе получил фрактура на реброто и частичен пневмоторакс и беше приет в хирургичното отделение на МБАЛ – Благоевград.
През лятото на 2022 г. Кривият тунел потъна в мрак заради кражбата на трансформатор от трафопоста, осигуряващ електрическото захранване. Кражбата бе извършена в края на месец юли, като апашите бяха разфасовали трансформатора, който е с напрежение от 20 kV и е собственост на ОПУ – Благоевград. Те бяха изключили захранването, след което издърпали трансформатора на колелца и свалили бакъра. Директорът на ОПУ- Благоевград Иван Кунев тогава заяви, че за нов трафопост са нужни 100 000 лв., които ще бъдат отпуснати от АПИ. До монтажа на новия трансформатор тунелът остана без осветление, като през този период стана тежка катастрофа в него.
„Пътно съоръжение като това не би следвало да остане без електрозахранване поради простата причина, че през деня лумените на светлината са един много висок брой, около 220 000 лумена е светлината през деня, и когато влезеш в тунел и той не е добре осветен, се получава едно черно петно пред вас. Самото око не може толкова бързо да се приспособи към тъмнината и тогава е изключително опасно, защото, не дай си Боже, да се случи нещо пред тебе, много къса и бавна ще бъде реакцията на шофьора“, коментира тогава по повод тъмния тунел пътният експерт Георги Бързаков.
Ето в такава ситуация е попаднал вчера и благоевградският шофьор Димитър Дечев, който е имал късмет, че е оцелял. Други шофьори може и да нямат.
БЕТИНА АПОСТОЛОВА
