
Шофьорът на тира, който причини катастрофата, при която загина 12- годишната Сияна, е от Благоевград. 65-годишният Георги Александров е дългогодишен международен шофьор в немската фирма „Виттвер Транспорт“, чиято регистрация е в Благоевград.
Работил е около 16 години в тази компания, а от 45 години е зад волана. Според управителя на фирмата Борислав Стоименов шофьорът и семейството му са в шок от случилото се. След тежката катастрофа Георги Александров е обвинен, че е причинил по непредпазливост смъртта на детето, както и на тежка телесна травма на дядото, който е пожарникар. Шофьорът е с мярка „задържане под стража”, която бе наложена от Окръжен съд – Плевен. По време на делото от прокуратурата са посочили, че като шофьор е санкциониран за нарушения на Закона за движение по пътищата, най-вече са превишена скорост. Според представена справка през 2024 г. е имал 2 нарушения, през 2011 г. – 7 нарушения, 2010 – 4, и т.н.

Тираджията и неговата защита няма да обжалват мярката за неотклонение в Апелативния съд във Велико Търново. Дванайсетгодишната Сияна загуби живота си на 31 март, след като автомобилът, в който пътува с баба си и дядо си, беше пометен от тежкотоварен камион в местността Хумата между селата Радомирци и Телиш, на главния път Бяла – Ботевград. Бабата на загиналата Сияна обясни, че шофьорът не е слязъл от камиона след инцидента, за да помогне, въпреки че жената е крещяла за помощ. Смъртта на детето отприщи протести в цялата страна, включително и в Благоевград миналата събота. В хода на разследването експерти от Националната следствена служба иззеха проби от асфалта. Проверка на пътя извършват и от Европейския център за транспортни политики, които откриха множество нарушения – големи коловози, знаци извън експлоатация и лоша пътна маркировка.
„Това е път с много проблеми. Има странично изтласкване на асфалтовото покритие, образували са се коловози с почти 10 см дълбочина, на други са около 7. Това е от предпоставка за задържане на вода. Пътни знаци на повече от 10 години, даже имаше знак на 20 години. Третият проблем е липсата на светлоотразителност на маркировката и четвъртият – т. нар. земни окопи и откоси, водата не може да отиде в канавките“, каза Диана Русинова от ЕЦТП.
През последните дни бяха отправени призиви за оставката на ръководството на АПИ. Правителството набеляза спешни мерки за ограничаване „войната по пътищата“.
БЕТИНА АПОСТОЛОВА
Тираджията е карал като на рали. Те всички карат така. А и на 65 години преди време ги ползваха само в гаража.
от асфалта, от гумите на тира, от спирачките на тира, от фирмата със странен капитал, от има ли виновни ????