65-годишния шофьор на тира, убил Сияна, е от Благоевград

Шофьорът на тира, който причини катастрофата, при която загина 12- годишната Сияна, е от Благоевград. 65-годишният Георги Александров е дългогодишен международен шофьор в немската фирма „Виттвер Транспорт“, чиято регистрация е в Благоевград.

Работил е около 16 години в тази компания, а от 45 години е зад волана. Според управителя на фирмата Борислав Стоименов шофьорът и семейството му са в шок от случилото се. След тежката катастрофа Георги Александров е обвинен, че е причинил по непредпазливост смъртта на детето, както и на тежка телесна травма на дядото, който е пожарникар. Шофьорът е с мярка „задържане под стража”, която бе наложена от Окръжен съд – Плевен. По време на делото от прокуратурата са посочили, че като шофьор е санкциониран  за нарушения на Закона за движение по пътищата, най-вече са превишена скорост. Според представена справка през 2024 г. е имал 2 нарушения, през 2011 г. – 7 нарушения,  2010 – 4, и т.н.

Тираджията и неговата защита няма да обжалват мярката за неотклонение в Апелативния съд във Велико Търново. Дванайсетгодишната Сияна загуби живота си на 31 март, след като автомобилът, в който пътува с баба си и дядо си, беше пометен от тежкотоварен камион в местността Хумата между селата Радомирци и Телиш, на главния път Бяла – Ботевград. Бабата на загиналата Сияна обясни, че шофьорът не е слязъл от камиона след инцидента, за да помогне, въпреки че жената е крещяла за помощ. Смъртта на детето отприщи протести в цялата страна, включително и в Благоевград миналата събота. В хода на разследването експерти от Националната следствена служба иззеха проби от асфалта. Проверка на пътя извършват и от Европейския център за транспортни политики, които откриха множество нарушения – големи коловози, знаци извън експлоатация и лоша пътна маркировка.

„Това е път с много проблеми. Има странично изтласкване на асфалтовото покритие, образували са се коловози с почти 10 см дълбочина, на други са около 7. Това е от предпоставка за задържане на вода. Пътни знаци на повече от 10 години, даже имаше знак на 20 години. Третият проблем е липсата на светлоотразителност на маркировката и четвъртият – т. нар. земни окопи и откоси, водата не може да отиде в канавките“, каза Диана Русинова от ЕЦТП.

През последните дни бяха отправени призиви за оставката на ръководството на АПИ. Правителството набеляза спешни мерки за ограничаване „войната по пътищата“.

БЕТИНА АПОСТОЛОВА



Подобни новини

2 Коментара

  1. Уточнение

    Тираджията е карал като на рали. Те всички карат така. А и на 65 години преди време ги ползваха само в гаража.

    Отговори
  2. Пробата

    от асфалта, от гумите на тира, от спирачките на тира, от фирмата със странен капитал, от има ли виновни ????

    Отговори

Остави коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *